اخبار مهماستانیاسلاید شوستون اصلیمشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

در آیین اختتامیه جشنواره فیلم رشد مطرح شد : فیلم گیشه سودآورتر از تولیدات آموزشی/ ۳۴ اثر با محوریت اقتصاد مقاومتی در جشنواره

کد خبر : 13499

چهل و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم های علمی آموزشی رشد شامگاه امروز با معرفی تولیدات برتر به کار خود پایان داد. به گزارش صبح مشهد، وزیر آموزش و پرورش در این آیین، با بیان این که جشنواره فیلم رشد، گشایش پنجره جدیدی در راستای کیفی تر شدن فضای آموزشی است، افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش همه بخش های آموزشی و تربیتی را مورد توجه قرار داده است.
سید محمد بطحائى با تاکید بر استفاده از ظرفیت هنر بویژه هنر اسلامی در تولید فیلم های آموزشی خاطر نشان ساخت: شاخص های یک فیلم خوب بر ۳ محور دارا بودن جاذبه های هنری، مخاطب پذیر بودن و استفاده از مصادیق انقلابی می باشد.

برگزاری جشنواره چهل و هفتم در پایتخت فرهنگی جهان اسلام از عنایات ثامن الحجج ( ع )بود

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی هم که به عنوان میزبان و رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره سخن می گفت، با بیان این که، برگزاری چهل و هفتمین جشنواره فیلم رشد در سالی که مشهد از سوی آیسسکو به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شده، یک فرصت و مزیت است، افزود: هنر هفتم و فرآیند مکاشفه ای آن در راستای سند تحول آموزش و پرورش نقش اثر گذاری دارد و در همین جا لازم است از زحمات همه دست اندرکاران بویژه اصحاب رسانه و خبرنگاران تشکر ویژه ای داشته باشم.

۳۴ اثر در حوزه اقتصاد مقاومتی تولید شده است

در ابتدای این آیین، دبیر چهل و هفتمین جشنواره فیلم رشد با اشاره به این که ۱۲۵۷ فیلم از ۳۷ کشور و در دو بخش بین الملل و ملی به دبیرخانه واصل شده بود، از حائز شرایط بودن ۲۶۱ اثر خبر داد و افزود: از این تعداد ۳۴ اثر در حوزه اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال و ۲۳ اثر در حوزه دفاع مقدس بوده است.
محمود شفق ادامه داد: ۱۹ داور ایرانی و ۵ داور خارجی با صرف ۵۲۰ ساعت زمان، کار داوری آثار رسیده را به عهده داشتند.
وی افزود: ۱۸ سالن نمایش و ۲۴ سالن جنبی در دو استان خراسان شمالی و جنوبی هم به اکران فیلم های جشنواره پرداختند و در کنار اکران، کارگاه های آموزشی هم برگزار شد.

گفتنی است، ضرورت ایجاد زیر ساخت های لازم جهت بازار فیلم های آموزشی، تلاش بیشتر برای جذب آثار شاخص و حمایت از تولیدات فاخر آموزشی از جمله انتظاراتی بود که وحید گلستان، ریاست هیأت داوران جشنواره به آن اشاره کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن