اخبار مهم

فرمانده انتظامی مشهد خبر داد :

شکار «روباه دیوار» در زندان!

کد خبر : 50712

جوان ۳۲ ساله ای که با فریب طعمه های خود در سایت واسطه گری «دیوار» سرقت های سریالی لپ تاپ و تلفن همراه را در مشهد به راه انداخته بود، در حالی با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شناسایی شد که به جرم سرقت خودرو در زندان بود!

صبح مشهد- فرمانده انتظامی مشهد روز گذشته در تشریح پرونده سرقت های سریالی فردی با لهجه تهرانی به خبرنگار روزنامه خراسان گفت: مدتی بود که شهروندان از چرب زبانی و حیله گری های مرد جوانی شکایت می کردند که به همراه یک زن دیگر آن ها را فریب داده و با سرقت گوشی یا لپ تاپ متواری می شدند. سرهنگ احمد نگهبان افزود: با بررسی محتویات این پرونده ها که روند صعودی به خود گرفته بود مشخص شد که همه مال باختگان از مرد جوانی سخن می گویند که لهجه تهرانی دارد و سوار بر یک دستگاه پژو پارس نقره ای یا پراید به منزل آن ها مراجعه کرده است. او که زن جوان همراهش را به عنوان همسر خود معرفی می کرد و ظاهری بسیار آراسته داشت، طعمه های خود را از طریق سایت دیوار به دام می انداخت و برای خرید کالاهایی مانند لپ تاپ و گوشی تلفن، شهروندان را به بهانه پرداخت وجه کالا به پای دستگاه خودپرداز می کشاند و سپس در یک فرصت مناسب متواری می شد.

رئیس پلیس مشهد خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع، پیگیری کارشناسی این پرونده به کارآگاهان پلیس آگاهی سپرده شد و بدین ترتیب گروهی از افسران پایگاه شرق پلیس آگاهی مشهد به سرپرستی سرگرد حسن رحیم پور عملیات شناسایی و دستگیری این زوج جوان را آغاز کردند.

وی ادامه داد: تحقیقات میدانی و مطالعه پرونده هایی که در مراکز انتظامی تشکیل شده بود، کارآگاهان را به سوی ردیابی های اطلاعاتی کشاند اما خیلی زود مشخص شد که متهم حیله گر برای هر سرقت از یک خط تلفن جداگانه استفاده کرده است بنابراین رصدهای کارآگاهان وارد مرحله جدیدی شد و آن ها به سرنخ هایی از یک زن توزیع کننده مواد مخدر رسیدند که جوان تحت تعقیب چندین بار با وی تماس گرفته و به پاتوق او در بولوار توس رفته بود.

کلیددار امنیت مشهد تصریح کرد: همین سرنخ کافی بود تا کارآگاهان با شگردهای پلیسی این زن را به سر قرار بکشانند و او را در حالی دستگیر کنند که مقادیری کریستال و دو گوشی تلفن سرقتی به همراه داشت. این زن میان سال که با دیدن اسناد و مدارک پلیس نتوانست ارتباط خود با جوان تهرانی را انکار کند، هویت او را لو داد و گفت: وی «مسعود – ق» نام دارد که از مدتی قبل به همراه زنی که قصد ازدواج دارند به منزلم رفت و آمد می کند و در قبال خرید کریستال، گوشی سرقتی را به من فروخته است.

سرهنگ نگهبان تصریح کرد: با افشای هویت این جوان و جست و جو در بانک اطلاعاتی مجرمان، مشخص شد که او حدود ۱۰ سابقه کیفری از شهرهای تهران، ملارد، کرج، شهریار و مشهد دارد و حدود ۵ روز قبل نیز به جرم سرقت یک دستگاه پراید روانه زندان مرکزی مشهد شده است.
مقام ارشد انتظامی مشهد در ادامه این گفت وگوی اختصاصی اضافه کرد: کنکاش های کارآگاهان درباره سوابق و سرقت های این جوان حیله گر نشان داد که او هربار خودروهایی را به منظور فریب طعمه های خود از مناطق مختلف شهر سرقت می کرد و پس از آن که کالاهای فروشی شهروندان را با انتخاب و تماس از طریق سایت دیوار می ربود، خودروهای سرقتی را هم در نقاط خلوت مشهد و به ویژه بولوار توس رها می کرد که پژو پارس نقره ای هم با همین شیوه در بولوار توس توسط پلیس کشف و ضبط شده بود.

رئیس پلیس باتجربه مشهد در ادامه این ماجرا گفت: طولی نکشید که کارآگاهان با دستورات بازپرس سرگلزایی (قاضی پرونده) متهم (مسعود – ق) را از زندان به مقر پلیس آگاهی احضار کردند و مورد بازجویی قرار دادند. بازجویی های فنی از این سارق حرفه ای و سابقه دار بیانگر آن بود که وی برای ادامه سرقت های سریالی خود از تهران به مشهد آمده و در پاتوق فروشندگان مواد مخدر اقامت دارد و برای آن که شناسایی نشود زن جوانی را نیز به بهانه ازدواج فریب داده و باخود همراه کرده است.

سرهنگ احمد نگهبان با اشاره به این که تاکنون ۱۵ تن از مال باختگان این متهم را شناسایی کرده اند ، افزود: جوان ۳۲ ساله، سرقت چند خودرو را نیز در کارنامه سیاه خود دارد و به سرقت پلی استیشن هایی نیز با همین شیوه اعتراف کرده است که اموال سرقتی را هم به زن مواد فروش برای تهیه کریستال می فروخت.
وی با بیان این که بیشتر طعمه های این سارق حرفه ای زنان بوده اند، افزود: متهم قد بلندی دارد و با ظاهری آراسته خود را فردی تحصیل کرده به مال باختگان معرفی می کرد تا بتواند به راحتی آن ها را فریب دهد.گزارش روزنامه خراسان حاکی است بررسی های بیشتر درباره جرایم احتمالی دیگر «روباه دیوار» با دستور مقام قضایی همچنان ادامه دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن