اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

آماده‌سازی ۴ هزار ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای برای سرویس‌دهی زائران رضوی

کد خبر : 13153

معاون اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان از آماده‌سازی ۴ هزار ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای برای سرویس‌‌دهی زائران خبر داد.

به گزارش صبح مشهد، جواد وحدتی فر امروز ۲۳ آبان ماه درنشست خبری سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد در دهه آخر صفر، اظهار کرد: آنچه ما برای زائرین در این ایام بیش‌بینی کرده‌ایم آماده سازی حدود ۴ هزار ناوگان حمل ونقل جاده‌ای برای سرویس‌ دهی است.

وی افزود: اعلام کرده‌ایم در شب ۳۰ ام صفر نزدیک به ۸۰ درصد ناوگان در مشهد مستقر شوند. همچنین پارکینگ‌های مناسب در اختیارشان قرار گیرد و خدماتی از جمله مکان خواب برای راننده در مجموعه پایان‌ها به رانندگان داده شود. با مجتمع آیه‌، مجتمع‌های رفاهی و خدماتی استان، ۳۵ باب راهدارخانه و ۳۵ مجتمع خدمات رفاهی در طول مسیر به زایران پیاده خدمات می‌دهند.

وحدتی‌فر اشاره کرد: همچنین جلیقه ایمنی برای رعایت نکات ایمنی که ملبس به این لباس شوند برای رویت بهتر بین کاروان‌های زایران پیاده توزیع شده است.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان به کاروان‌ها تذکر داد: کاروان‌ها مکلف‌اند یک ساعت بعد از طلوع و یک ساعت بعد از غروب در جاده‌ها تردد نکنند.  لزوما بر خلاف جریان ترافیک تردد کنند و ناوگان پشتیبان آنها باید در جهت موافق جریان ترافیک حرکت کند و کاروانها در شانه خاکی تردد کنند از عرض جاده‌ها عبور نکنند.

وحدتی‌فر اشاره کرد: یک سری انتظارات از کاروان‌ها در ستادها و هماهنگی اعلام کرده‌ایم برای مدیریت تقاضا سفر کاروان باید بلیت برگشت خود را در مبدا یا شبی که به مشهد می‌رسند تهیه کنند زیرا این کمک می‌کند که معین شود چه ساعتی به پایانه مراجعه ‌کنند و از ازدحام در پایانه جلوگیری می‌شود.

وی تاکید کرد: از پلیس راه می‌خواهیم لزوما اسناد دربستی ما ممهوربه مهر کمیته ویژه دربستی باشد تا مدیریت بهتر در این خصوص صورت بگیرد.

جواد وحدتی‌فر ادامه داد: تمامی شرکت‌های حمل ونقل بخش‌های درگیر این ایام هستند و شرکت های استان‌های دیگر را نیز فعال کردیم.

سرپرست سازمان پایانه‌ها در ادامه این نشست اظهار کرد: سازمان ما ۲۴ ساعته و شبانه روزی است و قطع خدمات نداریم اما در ایام حجم خدمات و کیفیت‌ آن پررنگ‌تر می شود.

سرپرست سازمان پایانه‌ها ادامه داد: همکاران ما در پایانه‌ها، اداره راه‌داری و حمل و نقل با توجه به تقاضای بالا سفر برای تشرف به مراسم اربعین یک هفته مشغول اند. ما در شهرداری مشهد توانسته‌ایم گوشه‌ای از وظایف شهرداری بگیریم و به عده کثیری برای تشرف به حرم حضرت رضا (ع) خدمت‌رسانی کنیم.

کابلی افزود: آمارها پایه تمام اقدامات بعدی  است. ما سعی کرده‌ایم براساس اقدامات سال قبل‌آسیب‌شناسی کنیم و نقاط قوت را ارتقا ببخشیم.

وی با اشاره به جهاد خدمت گفت: امسال شهرداری در ادامه اقدامات سال‌های قبل فراخوانی داشته که همشهریانی که در این مسیر حاضر به خدمات دهی هستند ثبت‌نام کنند. با کمک معاونت فرهنگی شهرداری، خدمات مردم در قالب ۱۵ خدمت به زائرینی که با خودرو می‌آیند ارائه می‌شود.

کابلی خاطر نشان کرد: با استفاده از ظرفیت پارکینگ‌ها و پارک‌ سوارها هماهنگ کرده‌ایم تا شهروندان از این فضاها در ایام عزاداری، برابر با ۲۸ تا ۳۰ ام صفر استفاده کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت + 17 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن