اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامی

برگزاری جشن ازدواج ۳۱۳ زوج ایرانی در مجتمع شهدای سلامت مشهد

کد خبر : 45081

مراسم جشن ازدواج ۳۱۳ زوج یتیم و محروم کشور در مجتمع شهدای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.

صبح مشهد– با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، آستان قدس رضوی، بنیاد علوی و خیران نیک‌اندیش مراسم جشن ازدواج ۳۱۳ عروس و داماد از سراسر کشور (بزرگترین جشن ازدواج زوج‌های جوان کشور) در روز میلاد فرخنده جوان رعنای امام حسین(ع)، حضرت علی‌اکبر(ع) در مجتمع شهدای سلامت مشهد برگزار شد.

شاد نمودن دل زوج‌های یتیم و محروم در شهر امام هشتم(ع) بسیار زیبا و وصف ناشدنی است
در این مراسم سمیرا شاهوردی، مدیر مرکز آرزوهای قشنگ (جهادگران بی‌سنگر) و مسئول برگزاری بزرگترین جشن ازدواج مردمی کشور، اظهار کرد: با همکاری خیران نیک‌اندیش گل لبخند را به زوج‌های جوانی که از تمامی استان‌های کشور به پابوسی امام رضا(ع) مشرف شدند و در شهر امام مهربانی‌ها زندگی مشترک خود را آغاز کردند هدیه کردیم.

وی تصریح کرد: مشهد شهر امام مهربانی‌ها بوده و امام رضا(ع) پناه همه ما است و مفتخریم که در این شهر مقدس توانستیم زوج‌های یتیم و محروم را شاد نماییم، زوج‌هایی که برخی از آنها از نعمت پدر یا مادر و یا هر دو محروم بودند، اما مردم قدرشناس و مشارکت‌کننده در برگزاری این جشن باشکوه یاری‌گر این زوج‌های جوان بودند.

مسئول برگزاری بزرگترین جشن ازدواج مردمی کشور با بیان اینکه اگر همه ما هم در کنار هم جمع شویم تبدیل به یک سیل مهربانی می‌شویم، خاطرنشان کرد: در این محفل باشکوه خطاب به زوج‌های جوان می‌گوییم درست است که از نعمت پدر و مادر محروم هستید، اما مردم ایران شما را تنها نگذاشتند.

شاهوردی اضافه کرد: تعداد ۱۰ هزار آرزوها مرکز آرزوهای قشنگ (جهادگران بی‌سنگر) برآورده شده و بسیار خوشحالیم که برگزاری بزرگترین جشن ازدواج مردمی کشور در شهر امام هشتم(ع) تبدیل به ده هزارمین آرزوی برآورده شده است.

وی با اشاره به اینکه زن و مرد زندگی خوب و خوش را در کنار هم می‌سازند، بیان کرد: برای تمامی زوج‌های جوان به‌ویژه زوج‌هایی که سختی‌های بسیاری کشیدند تا لباس عروس و داماد بر تن کردند و جانانه یک یا علی گفتند و زندگی مشترک خود را آغاز کردند آرزوی سعادت و خوشبختی و تربیت فرزندانی سالم و صالح داریم.

مدیر مرکز آرزوهای قشنگ (جهادگران بی‌سنگر) بیان کرد: عاشق بودن را از شهدا آموختیم که جان خویش را در راستای حفظ جان همنوعانشان گذشتند و در این مراسم نام و یاد تمامی شهدای والامقام را گرامی می‌داریم و با افتخار تمام دست پدران و مادران بزرگوار شهدا را می‌بوسیم.

شاهوردی افزود: با همکاری خیران نیک‌اندیش ۳۱۳ سری جهیزیه به ارزش ۱۱ میلیارد و ۴۰۵ میلیون تومان شامل ۱۰ میلیارد و ۹۵۵ میلیون تومان (هر سری ۳۵ میلیون تومان) به همراه ۲۵۰ میلیون تومان توسط آستان قدس رضوی با اهدای ۲۶ تخته فرش، ۲۶ یخچال و ۲۶ اجاق گاز و ۵ سری جهیزیه به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان توسط بنیاد علوی به زوج‌های جوان اهدا شد.

وی از همکاری قابل توجه دانشگاه علوم پزشکی مشهد و کمک ۱۷۵ میلیون تومانی این دانشگاه بابت برگزاری این جشن باشکوه تقدیر کرد و گفت: کمک‌ به امر تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان، کمک‌ در امر ساخت مسکن سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان استان‌های مختلف کشور و ایجاد شغل برای آنها، کمک به زوج‌های جوان و ساخت خانه و مدرسه در مناطق محروم و کم‌برخوردار از جمله اقدامات شاخص مرکز آرزوهای قشنگ (جهادگران بی‌سنگر) در ۱۲ سال اخیر بوده است، مرکزی که در ۱۳۸۸/۸/۸ و همزمان با سالروز میلاد فرخنده امام هشتم(ع) افتتاح شد و در دوازدهمین سال فعالیت خود و در آستانه میلاد امام دوازدهم، حضرت مهدی موعود(عج) با افتخار تمام مراسم باشکوه جشن ازدواج ۳۱۳ زوج ایرانی را برگزار کرد.

مردان و زنان مهربان ایرانی خودرو و طلای خود را فروختند تا لبخند را بر لبان زوج‌های جوان هدیه نمایند
در بخش دیگری از این مراسم فاطمه سلیمی، عضو شورای شهر مشهد، گفت: افتخار همه ما خدمت به مردم قدرشناس ایران است و معتقدیم که خادم امام رضا(ع) به این معنا نیست که خدمتش تنها در حرم امام مهربانی‌ها باشد، بلکه این است که در هر کجا که هست آنچه در توان دارد در مسیر خدمت به مردم خرج نماید.

وی افزود: در برگزاری این مراسم آقایان و بانوان زیادی بودند که خودرو و طلای خود را فروختند تا لبخند را بر لبان زوج‌های جوان هدیه نمایند و و جای خالی پدران و مادران فقیدشان کمتر احساس شود و امیدواریم در سال‌های بعد جشن باشکوهی با حضور همین زوج‌ها به همراه فرزندان دلبندشان برگزار نماییم.

عضو شورای شهر مشهد با بیان اینکه سلامت و امنیت خودمان و کشور عزیزمان را مدیون خون‌های پاک شهدای والامقام هستیم، خاطرنشان کرد: ما با افتخار تمام دست پدران و مادران شهیدان را می‌بوسیم، کسانی که عزیزان خود را در راه حفظ این سرزمین تقدیم کردند.

سلیمی تاکید کرد: افتخار تمامی مجموعه‌هایی که در شهر مشهد کار و تلاش می‌کنند خدمت به زائران و مجاوران امام رضا(ع) بوده، زیرا خدمت خدمتگزاران این شهر تنها مختص مشهدی‌ها نبوده و نیست و امیدواریم تمامی این خدمات همچون این جشن ازدواج باشکوه در مسیر خوشی و شادی مردم ایران باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 + یازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن