اجتماعیاسلاید شوستون اصلیسیاسیپربازدیدترین ها

لیست امید مشهد قوی تر از ائتلاف تهران/ قفل سرمایه گذاری گشوده خواهد شد

کد خبر : 10685

ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان مشهد در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر با ارائه لیست پانزده نفره خود از متخصصان در زمینه های حقوقی، عمرانی، خدمات شهری، مدیریت، محیط زیست و حمل و نقل، هدف خود را اداره بهتر شهر و ارائه خدمات مطلوب و بکارگیری امکانات درجهت خدمت رسانی به مردم معرفی کرد.

نشست خبری ائتلاف لیست امید با حضور آقایان نوروزی، حیدری و خانم بتول گندمى صبح امروز در مشهد برگزار شد.به گزارش صبح مشهد، مهندس احمد نوروزی شهردار سابق مشهد گفت:شهردار و شورای سیاسی شهر را در جهت اهداف سیاسی خود قرار داده و از خدمت رسانی واقعی دور می شود.
وی باتاکید براهمیت حضور مردم در تصمیم گیری ها گفت:مردم با حضور و یاعدم حضور خوددر انتخاب اداره کنندگان شهر تاثیرگذار هستند، بطوریکه گفته می شود سیاستمداران بد توسط مردم خوبی که رای نمی دهند انتخاب می شوند!
وی قدرت لیست امید مشهد را از زبان دکتر زیباکلام چنین بیان کرد:به گفته ی ایشان این تیم مجرب و کارآمد پانزده نفره حتی از ائتلاف تهران نیز قوی تر می باشد.
وی افزود: ما بدون هزینه های میلیاردی برای تبلیغات در این عرصه قدم گذاشته ایم، چرا که هدف ما خدمت به مردم، شهر و ایجاد فضای مشارکت برای آحاد مردم متخصصان وسرمایه گذاران می باشد.
وی افزود:رقبای ما با ایجاد فضایی غیر واقعی در حاشیه شهر اقدامی متظاهرانه داشته و به کم بودن رای لیست امید دل بسته اند.
بتول گندمی از اعضای شورای اول نیز گفت:مهمترین دغدغه ی ما توسعه پایدار شهری است که درحال حاضر عدم وجود آن بسیار مشهود است.
وی بابیان ابعاد مختلف توسعه شهری افزود:کاهش انواع فقر ازجمله فقر دسترسی, فقر خدماتی, فقر فرصت ها واز بین بردن محرومیت ها و ایجاد پیوستگی شهری ویکسان سازی حاشیه شهر با تبدیل تهدیدها به فرصت ها, مهمترین شاخصه در دستور کار ما می باشد.
وی همچنین باتاکید برضرورت ایجاد ارتباط مستقیم با مردم بیان کرد:با پرداختن به مباحث محیط زیست و مدیریت ترافیک که بار روانی بسیاری برای مردم دارد, و همچنین ایجاد امنیت در تمام نقاط شهر سنگ بنای خوبی را در شورای پنجم خواهیم نهاد.
بتول گندمی با تاکید برتوانمندی بانوان در امور مدیریتی گفت:تاکنون از پتانسیل بالای خانم ها در امور مدیریتی استفاده نشده است و ما بستر مناسبی را برای حضور بانوان بخصوص جوانان در عرصه های مهم اجتماعی مهیا خواهیم ساخت.
وی با ابراز تاسف از نبود فضای شاد و پرنشاط برای جوانان اظهار داشت:جوانان مشهدی اعم از دختر و پسر نیاز به فضایی پرنشاط و مکان هایی مناسب برای گذراندن اوقات فراغت دارند و این مهم وظیفه ی مدیریت شهری است که در بخشهای مختلف فرهنگی هنری ورود کند تا درصد بالایی از آسیب های اجتماعی را پوشش دهد.
وی همچنین در راستای توانمندسازی حاشیه شهر گفت: توانمندسازی فقط ایجاد اشتغال نبوده بلکه تعریف پروژه های حداقلی,پرداختن به حوزه سلامت, فقر غذایی, هدف گذاری خانواده ها برای کاهش اعتیاد و اقداماتی از این قبیل می باشد که علیرغم تلاش ما در شورای اول, در دولت نهم و دهم این توانمندسازی متوقف شد.
محمدرضا حیدری ریاست شورای اول نیز با تاکید بر اهداف نظام شورایی گفت:در نظام شورایی شرکای اجتماعی اقتصادی و کسانی که باعث تحرک اقتصاد شهری می شوند باید جایگاه خاصی داشته باشند.
همچنین گفت:عملکرد شوراهاحاکی از فاصله بسیار زیاد با اهداف و مشارکت نخبگان می باشد و این نوع نگاه سیاسی شورای گذشته، واگرایی اجتماعی را دامن زده است که ما در اصلاح آن خواهیم کوشید.
وی با تاکید بر مکمل بودن نقش شوراها گفت:با تقابل و تعامل میان دستگاه های مختلف از جمله دولت و سازمان بهزیستی با شهرداری و شورا هم افزایی صورت پذیرفته و شهر فرای مسایل سیاسی روند پیشرفت راخواهد پیمود.
حیدری در ادامه گفت:زیرساخت های حمل و نقل و توسعه خطوط ریلی ازبرنامه های ماست. همچنان که در شورای اول نیز با ایجاد روزبازارها و سیستم یکپارچه شهرسازی و احداث پارکینگ در جهت بهبود وضع ترافیک شهر گامهای بزرگی برداشتیم.
وی با اظهار خرسندی از انشقاق موجود در جریان رقیب افزود:گفتمان اصلاحات جریان جامعه است و داشته ما سرمایه بسیار بالای اجتماعی است.
وی همچنین تصریح کرد:یاری رساندن به دستگاه های اثر گذار مانند آموزش و پرورش که نقش نهادی در جامعه دارند, در اولویت برنامه های لیست امید قرار دارد.
مهندس نوروزی نیز در پایان و در پاسخ به صبح مشهد گفت:پروژه هایی که در شورای چهارم بدلیل عدم مدیریت صحیح اقتصادی متوقف شده اند را احیا خواهیم کرد و سرمایه های ملی را فعال می سازیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن