اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامی

آیت الله علم الهدی: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محور اقتدار نظام است

کد خبر : 57334

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: افتخار همه ایثارگری‌ها و فداکاری‌ها پاسداران در پهنه تاریخ انقلاب باعث شده تا سپاه، محور اقتدار نظام و انقلاب باشد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، وی روز سه‌شنبه در دیدار با جمعی از فرماندهان سپاه امام رضا(ع) افزود: اگرچه نمونه نظام ولایی به دنیا ارائه شده و قلوب ملت‌ها روز به روز به این محتوا گرایش بیشتری پیدا می‌کند اما در هر حال، تلاش‌های جدی برای براندازی این الگو در جریان است. در همین شرایط نیز فداکاری و ایثارگری به نفع ارزش‌هاست که ضرورت مضاعف پیدا می‌کند.

وی با اشاره به نام‌گذاری روز ولادت امام حسین(ع) به نام روز پاسدار در سال ۱۳۵۹ تصریح کرد: امتیاز بزرگ امام راحل این بود که از مراتب عالی حکمت برخوردار بود و این در سیره عملی مقام معظم رهبری هم استمرار یافته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: نمود عملیاتی این حکمت نیز آن است که ایشان روز ولادت امام حسین(ع) را روز پاسدار نامیدند و آن هم در شرایطی رخ داد که هنوز سه ماه به آغاز دفاع مقدس مانده بود. اینکه روز ولادت حضرت سیدالشهدا(ع) به این نام معین شد، در عمل شرایطی را رقم زد که یک آیین‌نامه جامع برای پاسداری شکل بگیرد و معلوم شود پاسدار تام و تمام موردنظر انقلاب اسلامی، شخصیتی است که بتواند به سبک ایثارگری حضرت سیدالشهدا(ع) برای اسلام، وجود خود را فدای انقلاب کند.

وی افزود: با این نام‌گذاری، امام راحل به همه یاد داد هر آنچه در تاریخ از ایثارگری‌های حضرت سیدالشهدا(ع) و حماسه جاودان کربلا وجود دارد، همه نشانه‌هایی است که در وجود یک پاسدار باید باشد. اینکه انسان به پیروی از مکتب حسینی، هرچه در توان دارد به پای دین خدا بریزد، این آموزه فرهنگ پاسداری و منشعب از مکتب اباعبدالله(ع) است.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: از آن زمان ۴۳ سال می‌گذرد و پهنه عملیات ۴۳ ساله سپاه پاسداران از آن روز تاکنون از یک عنوان به یک فرهنگ تسری یافته و نه‌فقط مرزهای ایران اسلامی بلکه سرتاسر منطقه را دربرگرفته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شهید والامقام سپهبد سلیمانی گفت: امتیاز برجسته هویت او که نمادی از سپاه بود، علاوه بر حُسن تدابیر و مجاهدتش بیش از همه به اراده و استمرار او در ایثارگری بازمی‌گردد. هنر امام(ره) در بنیان‎گذاری جریانی است که می تواند در مقام پرورش و تربیت به جایگاه رشد انسانی برسد که با شهدای کربلا قابل‌مقایسه باشد.

وی گفت: تفاوت فرهنگ پاسداری این است انسانی تربیت می‌کند که نشاط جان‎دادن دارند؛ یعنی همان چیزی که در مدافعان حرم به وضوح می دیدیم که در میان وحشت رایج و فراگیر، به دل دشمن می زدند، از مرگ باکی نداشتند و همین نشاط در جان‎دادن هم آن ها را به توفیق می رساند.

آیت الله علم الهدی افزود: برای شهیدشدن باید انسان خود را در خطی قرار دهد که همه چیزش را برای خدا بدهد. اینجور است که می شود انسان ۵۰ سال زندگی کند و در انتها حتی به اجل طبیعی از دنیا برود اما در درگاه الهی شهید باشد زیرا به هر ترتیب، شهادت ارادی است، نصیب شدنی نیست.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 + یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن