اسلاید شوستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنویپربازدیدترین ها

۱۸۷۸۰ وسیله دست دوم در طرح اسباب خوشحالی در اختیار نیازمندان / افزایش ۷٫۸ درصدی تولید زباله در تعطیلات نوروز

کد خبر : 10127

از ۱٫۲۹۷٫۰۰۰ خودروی وارد شده به طرح ترافیک ۲۸ درصد غیرمجاز بودند.

قائم مقام ستاد استقبال از بهار شهرداری مشهد از افزایش ۷٫۸ درصدی تولید زباله در تعطیلات نوروزی خبر داد.
به گزارش صبح مشهد خلیل‌الله کاظمی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در خصوص اقدامات استقبال از بهار در شهر مشهد بیان کرد: برنامه‌های استقبال از بهار ۹۶ شهرداری مشهد از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۳ فروردین ماه ۹۶ به اجرا درآمده است.
وی افزود: در این مدت حدود ۷٫۵ میلیون زائر به شهر مشهد وارد شده‌اند.
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری مشهد اضافه کرد: با توجه به حضور این حجم از زائران در شهر مشهد تناژ زباله این شهر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷٫۸ درصد افزایش پیدا کرد.
کاظمی تصریح کرد: در بازه زمانی حضور زائران در شهر مشهد بالغ بر ۳۹ هزار تن زباله جمع‌آوری شد که ۳۰ اسفندماه با تولید ۳۰۴۹ تن زباله بیشترین میزان پسماند جمع‌آوری شده است.
وی عنوان کرد: از دیگر اقدامات انجام شده می‌توان به رفع نازیبایی‌های سطح شهر و کندن ۳۸۵۰ پوستر، جمع‌آوری ۴۰ تن خاک و نخاله، رفع ۳۰ هزار و ۸۱۳ مورد سدمعبر، جمع‌آوری ۲۹ متکدی و کودک خیابانی و… اشاره کرد.
معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد بیان کرد: همچنین در مدت اشاره شده ۱۵ اکیپ برای جلوگیری از چادرخوابی در سطح شهر فعال بود که از این طریق ۱۲۵۰ مورد به داخل بوستان‌های و کمپ‌ها منتقل شدند.
کاظمی در خصوص طرح «اسباب خوشحالی» عنوان کرد: طرح «اسباب خوشحالی» برای کمک به نیازمندان نیز در طرح استقبال از بهار برگزار شد که در این راستا ۱۸ هزار و ۷۸۰ قلم کالا به نیازمندان اهدا شد.
به گفته وی، میزان آسفالت توزیع شده در مناطق مشهد نیز ۱۲۰ هزار تن اعلام شده است.
وی در خصوص زیباسازی معابر شهری نیز بیان کرد: به منظور ارتقای زیبایی بصری معابر شهری نیز ۱۲ هزار و ۳۴۰ بوته گل، ۴۵۴۵ مترمربع گل پیازی و لاله کاشته و ۶۴۰ المان گل و ۱۱ هزار ۴۴۰ گلدان گل نیز نصب شد.
قائم مقام ستاد استقبال از بهار ۹۶ شهرداری مشهد گفت: همچنین با مشارکت بخش خصوصی ۱۴ المان گل نیز نصب شده است.
کاظمی اضافه کرد: در اقدامی دیگر ۱۶۰ المان فرهنگی در مناطق مختلف مشهد نصب شد که این المان‌ها از نظر اعتبار و تعداد المان‌ها نسبت به سال‌های گذشته تغییری نکرده است.
وی بیان کرد: حضور مردان نقره‌ای در ۱۰ نقطه از شهر و اجرای نورپردازی سه‌بعدی تا ۲۲ فروردین ماه در ساختمان شهرداری، بوستان ملت و کوهسنگی اجرا از دیگر اقدامات است.
خدمت‌رسانی به ۱۳۴ هزار زائر در پایگاه‌های راهنمای شهر
قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد به اقدامات حوزه اطلاع‌رسانی اشاره کرد و گفت: در این حوزه ۲۱۰ هزار ویژه‌نامه اطلاع‌رسانی فرهنگی و گردشگری توزیع شده است.
کاظمی ادامه داد: همچنین ۲ پایگاه راهنمای زائر ثابت و ۷ پایگاه سیار در سطح شهر فعال بودند که در بازه زمانی حضور زائران به ۱۳۴ هزار زائر خدمت‌رسانی کردند.
وی بیان کرد: ایجاد ۴ ایستگاه استقبال از زائران و خدمت‌رسانی به ۵۸۱ هزار و ۸۸۲ زائر در این ایستگاه‌ها، برگزاری ۱۰۰ تور مشهدگردی برای ۲۵۶۳ زائر نیز از دیگر اقدامات است.
قائم مقام ستاد استقبال از بهار ۹۶ شهرداری مشهد اضافه کرد: در حوزه اسکان زائران نیز دو مرکز موقت، ۷ مرکز سرپوشیده و ۱۱ مرکز اسکان اضطراری فعال شد که ۶۵ هزار نفر در آن اسکان پیدا کردند.
کاظمی گفت: همچنین در مدت بازه ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۳ فروردین ماه ۹۶ نیز بالغ بر ۱۷۵ هزار خودور در پارکینگ‌های سطح شهر پارک کردند و یک میلیون و ۲۹۷ هزار خودرو نیز به محدوده طرح ترافیک مشهد وارد شدند.
وی تصریح کرد: همچنین در فروشگاه‌های شهرما شهرداری مشهد نیز یک میلیون و ۷۲ هزار کیلو میوه طرح تنظیم بازار توزیع شده است.
قائم مقام ستاد استقبال از بهار ۹۶ شهرداری مشهد در خصوص هزینه‌های طرح استقبال از بهار گفت: برای طرح استقبال از بهار ۹۶ شهرداری مشهد در تمام حوزه‌ها ۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه شد.
وی در بخش دیگری در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص بارندگی اخیر در شهر مشهد نیز گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته، ۴۲٫۶ میلیمتر در شهر مشهد بارندگی داشتیم که خوشبختانه مشکل خاصی در مشهد رخ نداد.
معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد در خصوص افتتاح بوستان چهل‌بازه نیز بیان کرد: تا قبل از ماه مبارک رمضان بوستان چهل‌بازه به بهره‌برداری می‌شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − نه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن