استانیاسلاید شو

خراسان رضوی سرد می‌شود

کد خبر : 42813

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: با ورود سامانه ناپایدار به خراسان رضوی دمای هوا در استان به طور قابل ملاحظه ای افت می‌کند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، مرتضی اثمری روز سه شنبه افزود: طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی وضعیت جوی این استان از امروز تا فردا بعد از ظهر جوی به نسبت پایدار است و در این مدت آسمان این استان غالبا صاف است و در نواحی بادخیز طبق روال همیشه وزش باد به نسبت شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: از عصر چهارشنبه هفته جاری انتظار ورود یک سامانه و موج ناپایدار همراه با جریانات سرد شمالی را از نواحی شمال غرب به استان داریم که استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و پیامد آن افزایش ابرناکی، افزایش سرعت وزش باد و بارش‌هایی به شکل رگبار پراکنده با احتمال رعد و برق به ویژه در نیمه شمالی استان خواهد بود و این سامانه بارشی تا صبح شنبه ادامه دارد.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت:دمای هوای مشهد روز گذشته بین ۱۰ تا ۲۸ درجه سانتیگراد در نوسان بود و بیشینه دمای هوای مشهد امروز ظهر به ۲۵ درجه سانتیگراد و فردا به ۲۳ درجه سانتیگراد می‌رسد.

اثمری با بیان این که کمینه دمای هوای مشهد امشب و فردا شب با ۲ درجه کاهش به هشت درجه سانتی‌گراد سانتی‌گراد می‌رسد، افزود: از روز پنجشنبه افت قابل ملاحظه دمای هوا رخ خواهد داد به طوری که پیش بینی می‌شود جمعه شب دمای هوا با کاهش هشت درجه‌ای به ۲ درجه سانتیگراد برسد.

وی ادامه داد: گلمکان و نیشابور با کمینه دمای هوای پنج درجه سلسیوس و سرخس با بیشینه دمای هوای ۳۲ درجه به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرستانهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بیشترین شدت وزش باد طی ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان‌های سرخس با سرعت ۴۳ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن