شهری

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد؛

ضرورت معرفی ظرفیت‌های فرهنگی کشور به نسل جوان

کد خبر : 46602

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ظرفیت های فرهنگی و مفاخر بسیار بزرگی همچون حکیم ابوالقاسم فردوسی در خراسان و کشور داریم که باید آنها را به درستی به نسل جوان معرفی کنیم.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد، حسین حسامی در حاشیه بازدید از رویداد فرهنگی و هنری «حکیم توس» اظهار کرد: فردوسی بزرگ با گنجینه ای از کلمات که آنها را به نظم درآورده، ادبیات پارسی را زنده نگه داشته و به جهانیان معرفی کرده است.

وی ضمن اشاره به شعار شورای ششم مبنی برای جهان شهر بودن مشهد در کنار مضجع شریف امام مهربانی ها ادامه داد: ما نیز در حوزه مدیریت شهری وظیفه داریم که این ظرفیت بین المللی را به درستی معرفی کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی بیان کرد: شهر مشهد علاوه بر مضجع ملکوتی امام رضا(ع) که محور شکل گیری این شهر نیز بوده است، ظرفیت‌های بسیار خوبی از جمله آرامگاه فردوسی و توس در خود جای داده است که باید این ظرفیت ها را بیش از پیش فعال کنیم.

حسامی اضافه کرد: نیاز است تا با ریل گذاری مناسب در مناسبت های مختلف از جمله دهه ادب و حماسه، مردم و علی الخصوص نسل جوان را با این ظرفیت های مهم در حوزه های مختلف آشنا کنیم.

وی با اشاره به یادمان های استقبال از بهار عنوان کرد: امسال کار های متفاوتی را در حوزه استقبال از بهار در مشهد داشتیم؛ مخصوصا به المان های مرتبط با شاهنامه توجه ویژه ای شد و مورد استقبال زائران و مجاوران نیز قرار گرفت.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به انتقال مفاهیم به زبان هنر، تصریح کرد: رویداد فرهنگی هنری حکیم توس نیز از برنامه های خوب در دهه ادب و حماسه است که در این دهه در آرامگاه فردوسی برپا شده و روایتگری داستان هایی از شاهنامه را انجام می‌دهد.

رویداد فرهنگی هنری حکیم «توس» تا ۳ خرداد هر شب ساعت ۲۰ در محل آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی میزبان علاقه مندان به ادب و ادبیات پارسی است.

شهروندان برای حضور در این رویداد می‌توانند عدد ۸ را به ۱۰۰۰۱۰۸ پیامک یا در سامانه ثبت‌نام کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن