زندگیمشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

حجت الاسلام سرلک؛ آرامش در زندگی مشترک رابطه مستقیم با توان حل مساله دارد

کد خبر : 19218

 

حجت الاسلام علی سرلک در جمع ششمین کاروان طرح ازدواج دانشجویی همسفر تا بهشت گفت: آرامش در زندگی مشترک رابطه مستقیم با توان حل مساله دارد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی ستاد ازدواج دانشجویی، حجت الاسلام سرلک کارشناس مسائل دینی و خانوادگی در ویژه برنامه (فرصت عاشقی) از مجموعه برنامه ‎های فرهنگی آموزشی بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی همسفرتابهشت گفت: هدف از آفرینش انسان رسیدن به آرامش است، در دنیای ازدواج که فرصتی‎ست برای انسان که بتواند به کمال طبیعی و رشد اصلی خود برسد، گاه چاله‎های بزرگ فضایی وجود دارد که این دنیا را برای ما ناشناخته می‎کند که با یادگیری و آموزش توان حل مساله می‎توان در این دنیای پرهیاهو به آرامش و کمال رسید.

این کارشناس مسائل خانواده، با تاکید بر یادگیری توان حل مساله، چند راهکار به جوانان توصیه کرد و گفت: دونفر که با هم یک زندگی مشترک را آغاز می‎کنند باید آستانه تحمل خود را بالا ببرند، و ظرفیت فهم و درک وسیعی برای خود ایجاد کنند و تصمیم بگیرند که دنیا را از چشم یکدیگر ببینند و به نگرانی‎ها و احساسات یکدیگر توجه کنند.

وی در خصوص ضرورت شفاف سازی خواسته‎های زن و مرد گفت: لازم است زوجین جوان از همان ابتدای زندگی مشترک هنر خوب حرف زدن ،هنر خوب شنیدن و هنر پرده‎برداری از ناراحتی و دلخوری‎های یکدیگر را یاد بگیرند. یکی از اشتباهات رایج زوجین این است که سعی دارند با عمل خود مفاهیم به خصوص مفاهیم منفی را به یکدیگرتفهیم کنند.

این چهره نام آشنا در حوزه خانواده و فعال در عرصه جوانان درباره یکی از آسیب‎های زندگی زناشویی به زنان متذکر شد و ابراز کرد: زنان باید توجه داشته باشند که اگر مرد به این نتیجه برسد همسرش از انتخاب او مطمئن نیست از درون دچار دو آسیب جدی می‎شود.

وی در ادامه می‎گوید: چنین مردی دچار سرخوردگی خواهد شد و به نوعی این سرخوردگی را با کناره گرفتن از همسر و با بی‎انگیزه شدن به زندگی مشترک از خود بروز می‎دهد و از فضای زناشویی که فضایی آکنده از مودت و رحمت است فاصله می‎گیرد و دوم اینکه وارد فاز جدیدی در زندگی می‎شود و برای همسرش محدودیت‎های غیر قابل دفاع ایجاد و بهانه‎گیری های نابه جا را آغاز می‎کند.

حجت الاسلام سرلک به مهمترین پیامی که زن می‎تواند برای مرد داشته باشد اشاره کرده و گفت: مهمترین پیام زن به مرد باید این باشد که «من تو را به همه ترجیح می‎دهم و تنها مقبولیتم در زندگی تو هستی» و با این جمله ساده مرد را از مهمترین نیازش بی نیاز کند.

وی از والدین زوجین جوان خواست که مسائل مورد اختلاف را حیثیتی نکنند و خاطر نشان کرد: والدین اگر خواهان خوشبختی فرزندانشان هستند نباید مشکلاتشان و یا حس منفی خود را نسبت به عروس یا داماد به فرزندان خود منتقل کنند و اجازه دهند که زوجین با آرامش کامل در اوایل راه زندگی به مسائل و مشکلات خود بپردازند و وارد حواشی نشوند.

سرلک در انتهای سخنرانی خود به جوانان توصیه کرد که در مسائل و مشکلات به هیچ عنوان خود را سپر والدین نکنند و به دنبال بزرگترین گمشده آدمی که همان آرامش است درسایه زندگی مشترک باشند تا به اصل بندگی و سعادت برسند.

لازم به یادآوری است پیش از سخنان حجت الاسلام سرلک پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی توسط حجت الاسلام خادمی, دبیر ستاد ازدواج دانشجویی کشور برای دانشجویان حاضر در جمع قرائت شد، همچنین پس از پایان سخنرانی زوجین دانشجو، پیمان نامه زندگی مشترک خود مبنی بر توجه به ارزش‎های اسلامی و وفاداری به یکدیگر را در حرم امام رضا(علیه آلاف تحیه و الثناء) قرائت و امضا کردند.
ضمنا در پایان مراسم کلیه زوجین میهمان خوان پربرکت حضرت ثامن الحجج(علیه آلاف تحیه و الثناء) شدند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن