اخبار مهم

هشت نفر در مسابقه سگ دعوای منجر به مرگ در بردسکن دستگیر شدند

کد خبر : 50993

دادستان بردسکن گفت: یک کودک هشت ساله در مسابقه سگ دعوا، در یکی از روستاهای بردسکن خراسان رضوی با شلیک اسلحه شکاری جان باخت و هشت نفر در این زمینه دستگیر شدند.

به گزارش صبح مشهد، عباس درودی نیا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مسابقه سگ دعوا هفته جاری در روستای “رحماینه” بردسکن برگزار شد.

وی بدون توضیح بیشتر در این زمینه خاطر نشان کرد: در جریان این مسابقه یک کودک هشت ساله با شلیک گلوله از اسلحه شکاری جان خود را از دست داد که بررسی موضوع در دستور قرار گرفت.

درودی نیا اضافه کرد: هشت نفر تاکنون در این خصوص دستگیر شده اند و پنج قبضه اسلحه شکاری نیز کشف شده است.

دادستان بردسکن افزود: تحقیقات در این خصوص ادامه دارد و دستورات لازم برای برخورد با کلیه مسوولین محلی که بستر برگزاری این مراسم غیرمجاز را فراهم کرده اند و یا مراجع انتظامی را از برگزاری آن مطلع نکرده اند، صادر شده که بدون مماشات با کلیه خاطیان برخورد مقتضی صورت می گیرد.

درودی نیا خاطر نشان کرد: کلیه مسوولان محلی شامل دهیار، شورای محلات، بخشداری و مرجع انتظامی لازم است ضمن اشراف اطلاعاتی بر حوزه استحفاظی از برگزاری چنین مراسمی پیش از برگزاری مطلع و با هماهنگی دادستانی از برگزاری آن ممانعت شود.

«سگ دعوا» تجارتی خشونت آمیز است که در قالب آن صاحبان سگ ها با بوی خون، حیوانات را تحریک می کنند و با نادیده گرفتن حقوق حیوانات آنها را برای دعوا و مبارزه به میدان مسابقه می فرستند.

به گزارش ایرنا. مسابقات سگ دعوا چند سالی است که در حاشیه شهر سبزوار و برخی از روستاهای تابعه به عرصه ای برای نمایش رقابت سگها تبدیل شده است. رقابتهایی که افراد زیادی هم برای تماشای آن گرد هم جمع می‌شوند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو + 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن