دانش و فناوری

داخلی سازی کامپیوتر خودرو کلید خورد

کد خبر : 22328

مدیرعامل گروه تولیدی قطعات خودرو کروز اعلام کرد: این شرکت تولید کامپیوتر خودرو (ECU) و تجهیزات برقی متناسب با خودروهای روز و مدرن تولیدی کشور از جمله پژو ۲۰۰۸، پژو ۳۰۱ و سیتروئن را در دست توسعه دارد.
به گزارش ایرنا، «نادر سخا» افزود: این مهم بدون حضور شرکت مادر «کندیننتال» آلمان از اواسط شهریور ماه آینده به تولید انبوه خواهد رسید. وی بیان کرد: کامپیوتر تولیدی قابل نصب روی خودروهای پژو ۲۰۷ اتوماتیک و دنا پلاس اتوماتیک خواهد بود. پیش بینی می شود تولید این قطعه صرفه جویی ارزی ۳۵ تا ۴۰ درصدی برای خودرو سازی کشور به دنبال خواهد داشت.
وی همچنین در خصوص تولید ایربگ (کیسه هوا) در این گروه قطعه سازی، گفت: این قطعه چند بخش اصلی دارد که چاشنی انفجاری و پارچه کیسه آن از خارج وارد می شود، چاشنی انفجاری یک قطعه فوق ایمنی است و قطعه سازان به آن ورود نمی کنند.
این مقام تولیدکننده ادامه داد: مطالعه روی قطعه ACU مربوط به قسمت کنترلی ایربگ از حدود سه سال و نیم پیش در این شرکت آغاز شده و تا چهار ماه آینده داخلی سازی خواهد شد.
وی در عین حال اعلام کرد: هرچند تولید پارچه کیسه هوا در حوزه کار قطعه سازان نیست، اما کروز با یک شرکت توانمند داخلی در این زمینه برای تولید آن همکاری می کند و نخ آن را در اختیار شرکت یاد شده قرار خواهد داد تا ببینیم قادر به ساخت آن است یا خیر؟
سخا یادآور شد: فناوری تولید ACU ایربگ به هیچ عنوان انتقال دانش از خارج نبوده، بلکه صفر تا صد آن حاصل تلاش مهندسان کروز و دانشگاه های شریف، تهران و امیرکبیر بوده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده + 10 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن