اقتصادیزندگی

بزرگان شهر را با اطمینان بشناسید؛ روایتی نو از جوان منتقد و دوست داشتنی صنعت پوشاک کشور

کد خبر : 23366

چرا ما درعرصه جهانی برندی با نام پوشاک ایرانی نداریم؟
تا کی قرار هست مستعمره پوشاک خارجی باشیم؟
استقامت و اصالت فرهنگی جوان ایرانی در منظومه فکری آقایان کجاست؟!
در گوشه و کنار کلان شهر مشهد مقدس که خاستگاه تمدن و هنر ایرانی اسلامی است، اطمینان، نامی است آشنا و متفاوت، آشنا به خاطر شش دهه حضور و متفاوت به خاطر نوع نگاه مدیریتی، انصاف و صداقت، که همه این صفات و خصیصه ها وقتی با اعتماد و اطمینان تلفیق می شوند، آنگاه می توان از آن به عنوان یک الگوی موفق نام برد.
به گزارش صبح مشهد، جواد حسین پور حجارکارآفرین جوان و خوش آتیه کشورمان که کمتر کسی است از نقدهای تند و تیز او در صنعت پوشاک بی نصیب نمانده باشد، در جریان بازدید اعضای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خراسان رضوی و اصحاب رسانه از مجموعه تولیدی پوشاک اطمینان در ابتدا نوک پیکان خود را به سوی هیئت ‌رئیسه اتحادیه‌های صنفی مشهد گرفت و گفت: متاسفانه امروز، اداره اتحادیه ها در دست نیروهای کهن‌سالی است که توان اجرایی‌شان در مقایسه با هیئت‌رئیسه اتاق که بعضا طیف های جوان تری هستند، بسیار پایین است.»
حسین پورکه از نسل دوم اطمینانی ها در شش دهه افتخار آفرینی تولید پوشاک باکیفیت کشورمان است و در سالیان اخیر موفق شده با مطرح کردن برند «اطمینان» در صنعت پوشاک در جمع مدیران برتر تولیدکننده استان قرار بگیرد، اکنون از لزوم جوان‌گرایی و تحول در سطح اتحادیه صنفی سخن به میان می آورد.
وی می گوید : اکنون بیشتر فعالیت‌ اتحادیه‌های صنفی در حوزه پوشاک به صدور، ابطال و تمدید پروانه کسب محدود شده است. اتحادیه‌ای که از برگزاری حتی یک دوره آموزشی در طول سال عاجز است، باید تغییر کند. ریاست برخی اتحادیه‌های صنفی مشهد بیش از ۴۰سال است که تغییر نکرده و در اختیار افرادی است که بیش از ۷۰ سال سن دارند.
وی که همیشه نقدهایش را با راهکار بیان می کند با اشاره به اینکه خودش عضو هیئت‌رئیسه اتحادیه فروشندگان پوشاک است، گفت: من جزو معدود نیروهای جوان عضو هیئت‌رئیسه اتحادیه و البته جزو منتقدان حوزه اصناف هستم. انتخابات اتحادیه‌های صنفی در زمینه پوشاک بدون تبلیغات و به‌صورت مهندسی‌شده برگزار می‌شود و همین موضوع مانع پوست‌اندازی و جوان شدن اتحادیه‌ها شده است. از این رو می‌بینیم که جشنواره مد و لباس که باید برگزارکننده آن بخش خصوصی و همین اتحادیه صنفی باشند، از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.
جواد حسین پورافزود: مجموعه اطمینان در حال انعقاد تفاهم نامه ای با اداره کل فنی و حرفه ای استان است تا به زودی شاهد راه اندازی اولین آموزشگاه رایگان تعلیم خیاطی با ارائه گواهینام معتبر باشیم.
وی با طرح این نکته گفت: با وجود سرمایه های فکری و استعدادهای بلقوه جوانانمان، زیبنده کشورمان نیست که ویترین برندهای خارجی پوشاک قرار بگیرد و من با درک این دغدغه و آسیب شناسی که انجام دادم، یکی از راهکارها را انجام کار پژوهشی ونگاه علمی به مقوله پوشاک دانستم و هم اکنون با هزینه شخصی در حال تحقیق و ارائه الگوهای کارآمد برای برون رفت از آشفته بازار تولید و عرضه پوشاک کشورمان هستم.

افشین تحفه‌گر، دبیر کارگروه فرهنگی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا نیز در این بازدید گفت: کارگروه فرهنگی در تلاش است تا با فرهنگ‌سازی به تولید داخلی کمک کند و بازدید از کارخانه‌های تولیدکننده و برند به‌منظور رفع مشکلاتشان یکی از دستورکارهای این کارگروه است.
وی افزود: خراسان ‌رضوی طراحان مد و لباس موفقی دارد که برخی از آن‌ها با برندهای نام‌آشنای جهانی همکاری می‌کنند. با استفاده از ظرفیت این طراحان می‌توانیم در مشهد بازار مد و لباس اسلامی برای ۵۷کشور مسلمان جهان ایجاد کنیم و تولیداتمان را افزایش دهیم.

رسول فرزادفر، دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالای استان، نیز گفت: بخش‌نامه ممنوعیت واردات پوشاک خارجی شرایط تولید داخل را هموار کرده است. تولید پاشنه آشیل اقتصاد است و اکنون با کاهش میزان واردات قاچاق، تولید پوشاک در استان باید افزایش یابد.

گفتنی است، مجموعه تولیدی پوشاک اطمینان با یکصد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم از سال ۱۳۳۲ با تاسیس واحد دوزندگی کار خود را آغاز و با ورود جواد حسین پور به عنوان نسل دوم اطمیانی ها در سال ۱۳۷۲ جانی دوباره یافت و هم اکنون به افق ۱۴۰۲ و حضور در بازارهای جهانی به عنوان یک برند ایرانی می اندیشد.

نمایندگی های فروش محصولات متنوع پوشاک اطمینان در مشهد، بلوار معلم بین معلم ۱۲ و ۱۴ / بلوار وکیل آباد جنب صیاد ۱۰ و بلوار هاشمیه نبش هاشمیه ۳۷ می باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن