زندگیورزشی

به همت و ابتکار هیأت ورزش های همگانی سپاه امام رضا ( ع )؛ کاروان سلامتی و نشاط با استقبال کم نظیر مردم در مشهد راه اندازی شد/ استعدادیابی ورزشی در مناطق کم برخوردار یکی از اهداف طرح تعریف شده است

کد خبر : 18635

کاروان سلامتی و نشاط تلاش دارد در کنار ایجاد نشاط و چکاپ سلامت جامعه بویژه در اقشار کمتر برخوردار، استعدادیابی ورزشی هم برای هدایت سرمایه های انسانی انجام دهد.

با هدف ایجاد انگیزه و نشاط بین اقشار مختلف جامعه بویژه محرومین، کاروان سلامتی و نشاط در قالب یک مینی بوس کار خود را در کلان شهر مشهد مقدس آغاز کرد. به گزارش صبح مشهد، نائب رئیس هیأت ورزش های همگانی سپاه امام رضا علیه السلام در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در این کاروان ورزشی، ایستگاه های مختلف تندرستی و سلامت شامل گرفتن فشار و تست قند خون، ایستگاه بازی های فکری از قبیل دومینو، لیوان چینی و ورزش های همگانی شامل طناب زنی، طناب کشی و آمادگی جسمانی برگزار و نفرات برتر انتخاب و استعدادیابی شدند.
عفت خشمن در خصوص دیگر اهداف این طرح وزین فرهنگی ورزشی افزود: متاسفانه با رشد و توسعه فضای مجازی، امروزه شاهدیم وقت کودکان، نوجوانان و جوانان ما بیشتر با تلفن همراه، تبلت و رایانه پر می شود که این برای سلامت جسمی و حتی روحی آنان خوب نیست، لذا تصمیم گرفتیم با ترویج و احیای بازی های اصیل ایرانی، حرکت و جنب و جوش را به دل جامعه بویژه جامعه نوجوانان و جوانان وارد کنیم.

وی ادامه داد: کاروان سلامتی و نشاط به صورت رندمى در روزهای تعطیلی یک محله در سراسر استان را انتخاب و حضور خواهد داشت که امروز در منطقه خواجه ربیع مهمان مردم خونگرم و بانشاط این نقطه شهر مشهد هستیم. وی استقبال کم نظیر مردم را غافل گیر کننده دانست و افزود: با این که هیچ تبلیغاتی نداشتیم، اقشار مختلف محله از پیر و جوان، زن و مرد خود را به مینى بوس کاروان سلامتی و نشاط رساندند و از خدمات و برنامه های مختلف ایستگاه ها استفاده کردند.
خانم خشمن در ادامه به موضوع استعدادیابی به عنوان یکی از نتایج طرح اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: ما از بین کودکان و نوجوانان استعداد های خوبی را شناسایی نمودیم و معتقدم با هدایت این ظرفیت های انسانی ورزشی، آینده خوبی را برای رشد و سلامت جامعه، رقم خواهد خورد.

وی به برگزاری المپیاد ورزش های همگانی بین استعداد های کشف شده هم اشاره کرد و افزود: نظر به این که هیأت ورزش های همگانی سپاه امام رضا ( ع ) می تواند برای مسابقات کشوری ثبت رکورد داشته باشد، استعداد های ورزشی شناسایی شده به مسابقات استانى و ملی اعزام و انشالله نتایج خوبی را فرزندان سرزمین خورشید برای دیار خود به ارمغان خواهند آورد.

نائب رئیس هیأت ورزش های همگانی سپاه امام رضا ( ع ) گفت: طبق مصوبه کمیته فنی هیأت مقرر شد از درآمدهای اسپانسرى مینی بوس کاروان سلامتی و نشاط و با حمایت خیرین، به برخی افراد ناتوان و کم بضاعت هم کمک هایی اهدا شود که امروز برای ۱۸ نیازمند، این حرکت خداپسندانه انجام شد.
عفت خشمن در پایان افزود: به ۵۰ نفر از برگزیدگان جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 + 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن