اسلاید شواقتصادیستون اصلیپربازدیدترین ها

مسئله زمین‌خواری در هیچ‌کجا به اندازه مشهد رواج ندارد

کد خبر : 3160

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در هیچ قسمتی از ایران همچون مشهد مسئله زمین خواری به ویژه زمین‌خواری در مورد موقوفات رواج ندارد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر شنبه در جلسه‌ای که با حضور اعضای شورای عالی قضایی استان در دفتر امام جمعه مشهد برگزار شد، اظهار کرد: قوه قضاییه به عنوان پشتیبان ملت به شمار می‌آید و در این استان به عنوان حافظ حرمت امام رضا(ع) است، حرمت این امام در خراسان رضوی بایستی رعایت شود، و دستگاه قضا در مسئله دفع منکرات شرعی که منافی امام هشتم است غیرت‌مندی خود را نشان داده است.

وی افزود: آن چه که برای ما قابل توجه است، حرکت غیرتمندانه دستگاه قضا، حرکت سینه چاکانه در وسط میدان و برخورد با هرگونه فعل حرام و منکر شرعی است، موضع گیری‌هایی که در مورد برخی مسائل، برنامه‌ها و حرکت‌ها به وجود می‌آید موجب می‌شود که برخی از دوستان بدشان بیاید، این در صورتی است که دستگاه قضا با صلابت و هیبت در برابر آن‌ها می‌ایستد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: شهید بهشتی صرف نظر از اینکه بنیانگذار قوه قضاییه بود، فراز‌هایی را در مدت خدمت خود داشت که عدالت علوی را مجسم می‌کند، این شهید با عدالت و قاطعیت امور را رفع می‌کرد و از روحیه انقلابی سرشاری برخوردار بود، دقت شهید بهشتی در مقام عدالت شخصیت قضایی‌اش را متمایز کرده بود.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه اگر فضیلت ذاتی شهید بهشتی نبود قوه قضاییه با این عظمت و گستردگی اداره نمی‌شد، گفت: با وجود آنکه ما در شرایط خاصی قرار داریم، حجم کاری بسیار و حجم پرونده‌ها بالاست، قوه قضاییه با صلابت نسبت به متجاوزان و تعدی‌گران برخورد می‌کند.

وی اذعان کرد: اگر افراد بخواهند به بیت المال دست درازی کرده و تجاوز کنند، مانع بزرگی همچون قوه قضایی خود را رو در رو می‌بینند که این اقدام خود گواهی بر صلابت قوه قضاییه است، هرکس که فکر کند می‌تواند با ارتباطات سیاسی و لابی‌گری خود کارش را پیش ببرد، با قاطعیت قوه قضاییه مواجه می‌گردد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: رعایت حق‌الناس و حق‌الله برای کسانی که در دستگاه قضا کار می‌کنند بایستی در اولویت قرار گیرد، باید در تمامی اقداماتی که صورت می‌گیرد عدالت، اصلی مهم قلمداد شود،.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به مسئله زمین‌خواری گفت: یکی از مشکلاتی که ما با آن رو‌به‌رو هستیم مسئله زمین‌خواری است، در هیچ قسمتی از ایران همچون مشهد مسئله زمین خواری به ویژه زمین‌خواری در مورد موقوفات رواج ندارد، این در حالی است که در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته و جلوی تخلفات گرفته شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 + هشت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن