اجتماعیاسلاید شو

مشاوره طلاق برای مددجويان و افراد كم‌بضاعت، رايگان است

سازش ۲ هزار زوج متقاضی جدایی در خراسان رضوی

کد خبر : 43374

هزینه مشاوره پیشگیری از طلاق برای مددجویان نهادهای حمایتی یا افراد کم‌بضاعت، توسط بهزیستی پرداخت می‌شود.

معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی گفت، این یارانه با صورتحساب مرکز مشاوره یا کلینیک مددکاری طرف قرارداد و بررسی کارشناس مربوطه، به حساب مرکز مشاوره یا کلینیک واریز می‌شود.

به گزارش صبح مشهد، غلامحسین دلبری در گفتگو با خبرنگتار ما با بیان اینکه در ۸ ماه اول امسال ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از این یارانه بهره‌مند شده‌اند گفت: ۶۶ کلینیک مددکاری و مرکز مشاوره در سطح استان طرف قرارداد بهزیستی برای مراجعین کم‌بضاعت هستند.

وی گفت: برای همه متقاضیان طلاق، ۵ جلسه مشاوره در نظر گرفته شده که هزینه‌ی تعیین شده برای آن ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال می‌باشد.

وی خاطر نشان کرد: البته هزینه مشاوره در خارج از برنامه کاهش طلاق، خیلی بیشتر از اینهاست که با کمک و همکاری مراکز مشاوره‌ای که در قرارداد بهزیستی مشارکت دارند، این هزینه کاهش یافته تا همه‌ی افراد بتوانند از خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند شوند.

به گفته‌ی دلبری در حال حاضر ۴۹ مرکز مشاوره و ۱۶ کلینیک مددکاری در سطح استان با برنامه کنترل و کاهش طلاق همکاری دارند.

وی یادآور شد: در ۸ ماه اول امسال ۲۱ هزار و ۷۹۰ نفر در سامانه ثبت درخواست طلاق (تصمیم) ثبت نام کرده‌اند و این تعداد در مدت مشابه سال قبل ۱۸ هزار و ۳۳۵ مورد بوده است.

وی همچنین گفت: در مجموع در این مدت ۱۰۸ هزار و ۹۵۰ جلسه مشاوره برای مراجعین برگزار شده که نتیجه‌ی آن سازش ۲ هزار زوج متقاضی طلاق بوده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − ده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن