اجتماعیاستانیاسلاید شوستون اصلیپربازدیدترین ها

برگزاری همایش پلیس کشورهای اسلامی در مشهد ۲۰۱۷/برای اولین بار کشف ۳۴ گرم کوکائین در استان

کد خبر : 10095

 شعار امسال ناجا در تمهیدات سفرهای نوروزی، آرامش و نشاط بهاری با قانونمندی و نظم اجتماعی بود.

رئیس پلیس استان گفت: مردم خراسان رضوی در ایام نوروز امسال یک میلیون و صد هزار تماس با مرکز فوریت های پلیس برقرار کرده اند که ۵۵۰ هزار مورد آن منجر به عملیات پلیسی شده است.

سردار بهمن امیری مقدم در سیزدهمین روز از بهار ۹۶ در یک نشست خبری افزود: در این عملیات ها یکهزار و ۵۶۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف شده که نسبت به سال گذشته ۱۴۴ درصد رشد دارد وبرای اولین بار ۳۴ گرم کوکائین نیز در این مدت در استان کشف شده است.
وی ادامه داد: در این ایام علاوه بر کشف ۴۲۲ خودرو مسروقه که ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته ، ۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق نیز کشف و ضبط شده است.
وی با یا یادآوری رشد هفت درصدی ورود زائر به استان خراسان رضوی در تعطیلات نوروزی اظهار کرد: حدود سه میلیون خوردو در این ایام وارد مشهد شده ولی با تدابیر انجام شده و استقرار نیروهای پلیس در جاده ها؛ آمار فوتی های حوادث ۳۰ درصد کاهش یافته است که  متاسفانه ۳۵ نفر در جاده ها و ۱۰ نفر در مشهد قربانی حوادث رانندگی سفرهای نوروزی شدند.
سردار امیری مقدم گفت: مهمترین اقدامات پلیس در ایام نوروز حفظ نظم و امنیت شهروندان و زائران در زمان تحویل سال نو در اطراف حرم مطهر، برقراری نظم در زمان استقبال مردم از مقام معظم رهبری و حفاظت ویژه از مرزهای استان بوده است.
وی پایین بودن آستانه تحمل برخی از شهروندان را ریشه اصلی تصادفات و جرائمی که در این ایام رخ داده است دانست و گفت: این موضوع نیاز به فرهنگ سازی دارد که باید توسط پلیس، رسانه ها وتمامی نهادهای مربوط انجام شود.
وی گفت: با همکاری آستان قدس رضوی به زودی ایستگاههایی در راههای مواصلاتی مشهد احداث می شود تا ایستایی رانندگان در جاده ها افزایش و تصادفات ناشی از خستگی کاهش یابد.
فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی با اشاره به نظر سنجی انجام شده پیرامون اقدامات پلیس خاطر نشان کرد: طبق این نظر سنجی که توسط افرادی خارج از سازمان پلیس انجام شده ، این نهاد نمره ۱۷ از ۲۰ گرفته است و ما به این نتیجه رسیده ایم که مردم پلیس را از خود می دانند.
وی در پاسخ به سوال صبح مشهد در خصوص اقدامات نیروی انتظامی خراسان رضوی در راستای مشهد ۲۰۱۷ و انتخاب این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام گفت: با تعامل با استانداری خراسان رضوی ، در سال جاری همایش پلیس های جهان اسلام در مشهد برگزار خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن