شهری

رئیس نظام مهندسی خراسان رضوی بیان کرد: 

ظاهراً معدن از اولویت‌های حمایتی مسئولان خارج شده است!

کد خبر : 59673

رئیس نظام مهندسی خراسان رضوی گفت : متاسفانه درکشور ما اعتبارات به یکسری از بخش‌ها تخصیص داده می‌شود، اما انتظارات از بخش های دیگر است! در حوزه معدن هم علی‌رغم اهمیت این بخش، حمایت از معادن بسیار ضعیف است واین حوزه پرسود وارزآورگویا از اولویت های مسئولان خارج شده است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ستاد خبری سومین نمایشگاه بین المللی سنگ مشهد( نمایشگاه سنگ آسیای میانه) حسین نکاحی، در نشست خبری این نمایشگاه افزود: برگزاری نمایشگاه تخصصی معدن در سال‌های اخیر مورد توجه ما بوده وچنددوره این نمایشگاه برگزار شده است و از دستاوردهای بسیار خوب خانه معدن محسوب می‌شود. متاسفانه در سال‌های اخیر نمایشگاه معدن کشور جزو ضعیف‌ترین نمایشگاه ها بوده است اما طی سه سال اخیر این امر بهبود یافته و جایگاه خود را به دست آورده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان رضوی گفت: از دستگاه‌های استان می خواهم  در این مسیر با سازمان صنعت، معدن و تجارت همکاری مناسبی داشته باشند، زیرا یکی از حلقه‌های مفقوده و واسط اقتصاد برگزاری نمایشگاه بین‌المللی، معدن است.

نکاحی یادآور شد : باتوجه به توانمندی که در استان خراسان رضوی وجود دارد و زمینه‌هایی که در کشورهای همجوار موجود است، باید به صدور خدمات فنی مهندسی توجه شود و این موضوعی که مغفول مانده است، مورد اهمیت قرار گیرد.

وی ادامه داد: سازمان نظام مهندسی معدن خراسان نزدیک به ۴هزارنفر عضو دارد که میانگین یک هزار  نفر از آن‌ها پروانه‌های سطح یک و دو دارند. همچنین در سطح کشور حدود  ۱۵ درصد ازاعضای نظام مهندسی معدن کشور را معدن کاران خراسان رضوی تشکیل می‌دهند و این افراد در تمام معادن و پروژه‌های بزرگ کشور حضور دارند.

نکاحی بابیان اینکه ظاهرا معدن از اولویت‌های مدیران استان خراسان رضوی خارج شده است ،تصریح کرد: متاسفانه به دلیل برخی از شرایط موجود وعدم حمایت های لازم ،متخصصان این حوزه بجای حضور در داخل استان ،در استان‌های دیگر مشغول شده‌اند و از استان خراسان رضوی رفته‌اند. بنابراین باتوجه به اهداف بیان شده، این نمایشگاه‌ها باید مداومت داشته باشد و هر سال توسعه و رشد یابد تا بتواند از ظرفیت‌های خود به نحو احسن استفاده کند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن