اقتصادی

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی بیان کرد: 

تصویب نشان استاندارد برتر برای کالاهای با کیفیت بالاتر 

کد خبر : 59269

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی گفت : هدف همه نشان‌های مختلف استاندارد ختم به اطمینان بخشی است که مصرف کننده و بهره‌بردار با خیال راحت بتواند از آن کالا یا خدمت استفاده کند و دغدغه ای نداشته باشد. 

به گزارش صبح مشهد به نقل از ستاد خبری نمایشگاه های تخصصی حوزه صنعت ، معدن و متالوژی  مشهد ” سید محمد رضا سجادی ” با اشاره به آن که تعداد واحدهای استاندارد استان خراسان رضوی تقریباً  ۲۴۰۰ واحد تولیدی یا خدماتی است که  دارای نشان استاندارند، اظهار داشت: اگرچه باتوجه به وسعت فعالیت شان ممکن است بعضی از آن ها چندین پروانه استاندارد متناسب با تولیدات شان داشته باشند .

وی افزود : بحث استاندارد سازی را در دستگاه‌های اجرایی مختلف با جلسات متعددی شروع کردیم  تا هم افزایی لازم انجام شود و با کمک ظرفیت‌های مختلفی که در بخش خصوصی و همچنین دردستگاه های اجرایی وجود دارد ، کمک کنیم تااستانداردسازی توسعه پیدا کند و صنایع مان استانداردسازی را انجام دهند تا اعتبار لازم ایجاد شود.

سجادی یادآور شد : در واقع در سازمان ملی استاندارد نشان‌های متعددی داریم که معمولاً همه نشان اصلی رادر ذهن دارند ولی با توجه به نیازهای مختلف ، انواع نشانه‌های دیگرنیز وجوددارد که می‌توانیم از این نشان‌ها استفاده کنیم.

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی  با اشاره به آن که دارای نشان های مختلفی در استاندارد هستیم ،تصریح کرد:  نشان دانش نماد برای شرکت های دانش بنیان،  نشان حلال برای صنایع غدایی، نشان عیار برای طلا  و همچنین نشان هایی برای حد  مجاز آلاینده‌ها و نشان ارگانیک  در محصولات کشاورزی از دیگر موارد نشان ها می باشد.

وی تاکید کرد:  بتازگی نیز نشان استاندارد برتر تصویب شده که یک نشان با درجه بالاتر نسبت به نشان استاندارد معمولی که همه می شناسند  تعریف شده است  که این نشان برای کالاهای با کیفیت بالاتر می باشد .

سجادی در خصوص برگزاری نمایشگاه های تخصصی صنعت و معدن و متالوژی خاطر نشان ساخت : در این نمایشگاه‌ قاعدتاً آخرین دستاوردها و نتایج تلاش‌هایی که در طول سال در صنایع مختلف کار شده است به سبد بهره‌برداران عرضه می‌شود و می تواند توانمندی‌های داخلی را  نشان دهد. این در حالیست که  هم در بازار داخلی و همچنین در بحث صادرات از این توانمندی‌ها و ظرفیت ها بتواند استفاده شود.

وی عنوان کرد: در ارائه هر کاراین  پرسش مطرح است که آیا در هر خدمت نیاز می شود که ارزیابی‌هایی به لحاظ کیفیت صورت بگیرد؟ از این رو سازمان ملی استاندارد بر اساس قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، متولی هدایت نظام استاندارد است و بر اساس اسناد بالا دستی و به طور مشخص سیاست‌های اقتصاد مقاومتی  دربحث استانداردسازی مقرر است به تمامی کالاهای داخلی تسری پیدا کند و ترویج شود .

مدیر کل استاندار خراسان رضوی  یادآور شد: بنابراین آمادگی لازم را در اداره کل استاندارد خراسان رضوی داریم که در زمینه‌هایی که نیاز به تدوین  استانداردهای تدوین است بر اساس آن استانداردها، ارزیابی‌های کیفیتی ازکالاها و خدمات صورت بگیرد.  از این رو این آمادگی وجود دارد تا این فرایندها طی شود تا در نهایت منجر به نشان استانداردی  شود که اطمینانی را در مصرف کننده به وجود آورد .

سجادی تاکید کرد: این در حالیست که  این نظارت‌ها  باید دقیق  باشد همچنین آزمایش‌های که انجام می شود به موقع صورت بگیرد و به نتایج مورد قبول برسد و آن زمان می توان  با اطمینان از آن استفاده کرد .در هر صورت ما این اعلام آمادگی را داریم و  از طرفی این ظرفیت وجوددارد که در صنایع مختلف و درهرجایی که نیاز ست، استانداردهای جدیدی تدوین  شود وهمچنین مباحث اجرایی  دراستاندارهایی که تدوین شده دنبال شود تا بهتر به نتیجه برسد.

وی یادآور شد : نمایشگاه روند رو به رشد خوبی را نشان می‌دهد و ثابت می‌کند بطور ویژه در دولت سیزدهم تلاش‌هایی بسیار با ارزشی انجام شده و  امیدواریم که این امید دادن به جامعه بتواند استمرار پیدا کند و همه فعالان اقتصادی با یک روند رو به رشد این کار را دنبال کنند .

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن