اخبار مهماقتصادی

۷۰ پروژه اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی به پایان رسید

کد خبر : 22642

 مجموع پروژه های مصوب اقتصاد مقاومتی در ستاد ملی ۴۰۰ پروژه بود که در ۱۹۱ پروژه تجمیع شد و تاکنون ۷۰ پروژه از این تعداد به پایان رسیده است.

معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری خراسان رضوی عصر پنجشنبه در نشست مشترک شورای اداری و ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی که با حضور معاون اول رئیس جمهوری در مشهد برگزار شد گفت: ۲۵ پروژه شاخص اقتصاد مقاومتی در سطح ملی و با رویکرد مقابله با تحریمها برای امسال در نظر گرفته شده است.
به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، علی رسولیان افزود: برای امسال همچنین ۱۲ هزار و ۲۵۸ میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی و ۱۸۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی و صادرات ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار برنامه ریزی شده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون یک میلیون و ۹۴۳ هزار و ۹۹۵ شاغل در این استان فعالیت می کنند اظهار داشت: ۲۰۱ هزار نفر نیز در این استان بیکار هستند.

وی گفت: پارسال نرخ بیکاری استان ۱۰.۰۷ درصد بود که در بهار امسال به ۹.۰۴ درصد کاهش یافت و برای اینکه نرخ بیکاری را به هشت و نیم درصد برسانیم امسال باید ۷۶ هزار و ۷۹۹ شغل ایجاد کنیم.
رسولیان افزود: از سال ۹۲ تاکنون از طریق صندوق توسعه ملی یک میلیارد و ۱۵۷ میلیون دلار به خراسان رضوی تخصیص یافته که ۴۰۰ میلیون دلار پرداخت شده و مابقی در حال پرداخت است.
وی با اشاره به وضعیت خرید گندم کشاورزان نیز اظهار داشت: امسال طبق برنامه ریزی ۴۰۰ هزار تن خرید در نظر گرفته بودیم که تاکنون ۴۷۰ هزار تن گندم خریداری شده است که ۴۴ درصد افزایش در این بخش داریم.
وی گفت: در بخش کشت گلخانه ای هم ۳۲۰ هکتار را در کوتاهترین زمان به هزار هکتار خواهیم رساند.
رسولیان افزود: صادرات چهار ماه استان هم به ۵۳۷ میلیون دلار رسیده است که رشد ۵۰ درصدی از نظر وزن نسبت به مدت مشابه پارسال دارد. تراز تجاری مثبت استان هم ۴۱۹ میلیون دلار است و سهم استان در کشور به ۵.۱ درصد رسیده است که نسبت به پارسال یک درصد افزایش دارد.
وی به راه اندازی کلینیک صنعت در خراسان رضوی اشاره کرد و اظهار داشت: ۶۵۰ واحد راکد در این مسیر شناسایی شد و ۲۱۵ واحد بار دیگر راه اندازی شد که باعث افزایش ۵۰ درصدی در تولید برخی کالاها شده است و ۱۲۷ فقره پروانه بهره وری جدید هم صادر شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 + 11 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن