به گزارش فرهنگ نیوز، وقتی به بعضی از ماههای سال میرسیم حال و هوای شهر نیز تغییر میکند و رنگ و بوی خاصی به خود میگیرد چنانچه گویی از رنگ و بوی آن ماه تأثیر گرفته است ماه رمضان و ماه میهمانی خدا از جمله این ماهها است ماهی که همه سعی میکنند بر سر سفره میهمانی خدا جایی را به خود اختصاص دهند و به گونه ای رفتار کنند که در انتهای این ماه لبخند او را هدیه بگیرند.
فارس نوشت، هر سال با رسیدن ماه مبارک رمضان انتظار میرود برخی از کژرفتاریهای در سطح جامعه تعدیل شود و آمار جرائم اجتماعی کاهش پیدا کند. یکی از موضوعاتی که شاید نتوان آن را در گروه جرائم اجتماعی جای داد اما تأثیرات روانی منفی بر فضای جامعه برجای میگذارد موضوع بدحجابی است که در راستای مقابله با آن و همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان نمایشگاههایی با هدف ترویج عفاف و حجاب در سطح شهرهای مختلف کشور راهاندازی میشود.
یکی از این نمایشگاهها که از آغاز ماه رمضان فعالیت خود را آغاز کرده است نمایشگاهی است که با همت انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شده است و امروز بیش از یک هفته است که از ساعت ۱۸ تا یک بامداد پذیرای علاقهمندان است به این نمایشگاه سری زدیم تا از نگاه مردم تأثیر برگزاری چنین نمایشگاههایی را در ترویج عفاف و حجاب در سطح جامعه جویا شویم.
وقتی وارد چادری که محل برگزاری نمایشگاه است میشویم افزایش استقبال مردم نسبت به روزهای اول نمایشگاه مشهود است در بدو ورود به غرفهای میروم که محصولات و ملحقات حجاب مانند روسری، مقنعه، هدبند و ساق دست را عرضه کرده بر روی محصولات قیمت درجه شده است و هر بازدیدکنندهای میتواند به راحتی محصول مورد نظر خود را خریداری کند.
یکی از مخاطبان این نمایشگاه که مشغول خرید هدبند و ساق دست است میگوید در طول سال خرید مایحتاج خود را به این نمایشگاه موکول میکنم و امسال نیز به اینجا آمدهام تا محصولات مورد نیاز خود را خریداری کنم و در مقایسه با سالهای گذشته کاهش قیمتها به وضوح احساس میشود.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا این کاهش قیمتها کیفیت محصولات را تحت تأثیر قرار داده است یا خیر، گفت: کیفیت محصولات و برخی برندهای شرکتکننده در نمایشگاه همان برندهایی هستند که سالهای گذشته نیز در نمایشگاه بودند و کیفیت محصولات تغییری نداشته است اما قیمتها مناسبسازی شده است و هر فردی متناسب با درآمد خود میتواند خریدهای لازم را انجام دهد.
به غرفههای دیگر سر میزنم بعضی غرفهها با استقبال خوبی مواجه شدهاند و برخی دیگر چندان و راضی از فروش خود نیستند. بخش دوخت رایگان چادر یکی از غرفههایی است که با استقبال خوب بازدیدکنندگان مواجه شده است.
غرفه دوخت رایگان چادر امسال ابتکار جدیدی داشته است و مخاطبان این نمایشگاه میتوانند حتی چادرهایی را که از بیرون خریداری کردهاند در این غرفه بدون پرداخت هزینه بدوزند.
این بخش با داشتن ۱۰ دستگاه چرخ خیاطی یکی از پرمخاطبترین بخشهای نمایشگاه شده است و خانمی که مشغول دوختن چادر برای فرزند خود است، میگوید: هر سال تنها چادرهایی که از این غرفهها خریداری میشد به صورت رایگان دوخته میشد اما امسال شرایط در جهت رفاه حال مردم تغییر کرده است و علاوه بر تخفیفهایی که در نمایشگاه وجود دارد این موضوع کمک زیادی به مردم میکند و حتی فضای اینجا به گونهای است که کودکان و نوجوانان را تشویق میکند چادرهایی را که به آن علاقه دارند را انتخاب کنند تا برای آنها دوخته شود و این موضوع میتواند در تشویق آنان به گرایش به حجاب بسیار موثر باشد.
یکی از غرفهداران با بیان اینکه هر روز چراغهای این نمایشگاه به امید روزی که حجاب اسلامی در جامعه مد شود، روشن میشوند، گفت: این نمایشگاه میتواند تبلیغ گستردهای برای گسترش حجاب در جامعه باشد هماکنون این موضوع برای مردم جا افتاده که در ماه مبارک رمضان چنین نمایشگاهی برگزار میشود و وقتی این محصولات وارد جامعه میشود تبلیغی برای موضوع حجاب است بنابراین باید به برگزاری دورهای این نمایشگاه توجهی ویژهای داشت چرا که شاید در شرایط عادی نتوان چنین بورسی را در مورد محصولات حجاب در سطح شهر پیدا کرد اما در این مکان برندهای مطرح حجاب حضور دارند که فرصت خوبی برای علاقهمندان است.
مهد کودک بخش دیگری از نمایشگاه عفاف و حجاب مصلی تهران است که با همهمه و شادی کودکان انرژی مثبتی را در فضای نمایشگاه ایجاد کرده است و خانوادهها با سپردن کودکان خود به این غرفه میتوانند با فراغ بال از این نمایشگاه بازدید کنند.
اما مخاطبان این نمایشگاه تنها خانمهای جامعه نیستند چرا که دو غرفه نیز به فروش لباس مردان اختصاص دارد و مخاطبان این دو غرفه امیدوارند در سالهای آینده تعداد این غرفهها افزایش یابند تا آنها نیز بتوانند البسه مورد نیاز خود را خریداری کنند.
یکی از آقایانی که مشغول بازدید از این غرفهها است میگوید: باید این نمایشگاه با کیفیتی برگزار شود که با نمایشگاههایی مانند نمایشگاه بهاره اشتباه گرفته نشود. فروش محصولات با کیفیت، زیبا و برازنده باید در اولویت کاری تولیدکنندگان و فروشندگان باشد.
یکی دیگر از بازدیدکنندگان با تأیید این مطلب گفت: اگر یک خانم مانتویی با ۲۰۰ هزار تومان میتواند یک مانتوی وزین خریداری کند یک خانم چادری به جز آن مانتو هزینهای را نیز برای چادر پرداخت میکند بنابراین عرضه و فروش محصولات حجاب اگر با کیفیت مناسب صورت بگیرد میتواند صرفه اقتصادی نیز برای تولیدکنندگان داشته باشد اما باید به سمتی حرکت کنیم که حجاب و پوششهای موجه در جامعه مد شود همانطور که هر سال یک مدل خاص لباس و مو مد میشود امیدواریم روزی برسد که مدهای روز جامعه ما براساس حجاب تعریف شوند و حتی به جایی برسیم که بتوانیم به عنوان یک کشور اسلامی به سایر کشورها نیز صادرات محصولات حجاب داشته باشیم و در این زمینه پیشرو و سردمدار شویم.
نمایشگاه عفاف و حجاب مصلی تهران از محل ورودی در شماره یک مصلی امام خمینی (ره) واقع در خیابان شهید بهشتی تا ۱۸ تیرماه از ساعت ۱۸ تا یک بامداد پذیرای علاقهمندان است.