استانیاسلاید شو

روستای هدف گردشگری بِزد تربت جام آماده میزبانی از گردشگران و مسافران نوروزی

کد خبر : 57964

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تربت‌جام گفت: روستای هدف گردشگری بِزد با طبیعتی کوهستانی و مردمی خونگرم در ایام نوروز آماده پذیرایی از گردشگران و مسافران و علاقه‌مندان به طبیعت بهاری است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی فرامرز صابرمقدم با اعلام این خبر افزود: روستای بِزد با وجود آثار و ابنیه تاریخی، جاذبه‌های طبیعی و هنرهای سنتی، در سال ۱۳۸۶ به عنوان روستای هدف گردشگری شناخته شده و بیشتر اهالی خونگرم و مهمان نواز این روستا به دامداری، باغداری و زراعت اشتغال دارند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تربت‌جام ادامه داد: وجود عناصری از جمله معابر پرپیچ و خم، کوچه باغ‌ها، باغات، چشمه و آبگیر قنات و تلفیق آن با خانه ها، زیبایی بی‌نظیر این روستا را دو چندان کرده و به دلیل آب و هوای مطبوع و کیفیت محصولات از جمله انگور و همچنین وجود دو واحد اقامتگاه بوم گردی، مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است.

صابر مقدم تصریح کرد: از جاذبه‌های گردشگری روستای بزد باید به مسجد تاریخی و میرغیاث الدین، مسجد خانه نور و سقاوه مرتبط با حضور شیخ الاسلام احمد جام در دامنه ارتفاعات روستا، حمام قدیمی خان، غار شیخ، بقایای آسیاب، درختان کهنسال و کوهنوردی در ارتفاعات منطقه اشاره کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تربت‌جام گفت: علاوه بر بافت قالی و قالیچه، گلیم بافی و سوزن دوزی مهم‌ترین هنر و صنایع‌دستی هنرمندان روستای بزد هنر سنتی فَرَت بافی است که با وجود ۱۶۷۰ نفر بافنده پارچه‌های فَرَت، ۱۸۵۰ کارگاه فعال در خانه‌های روستا، ۲۵ پشتیبان فرت بافی و هم‌چنین فعالیت مؤثر سه شرکت تعاونی فرت بافی که به طور مستمر تولیدات خود را عرضه می کنند، باید بِزد را کانون فرت بافی استان خراسان رضوی محسوب کرد.

او افزود: روستای هدف گردشگری بِزد با وسعتی معادل ۱۲۰ هکتار و جمعیتی بیش از ۴۲۵۰ نفر در بخش مرکزی شهرستان تربت جام و در فاصله ۱۴ کیلومتری جنوب غربی شهر تربت جام در منطقه کوهستانی قرار دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن