اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامی

در هفته کتاب؛

کتاب جایگاه روابط عمومی و ارتباطات در قرآن و اسلام رونمایی شد

کد خبر : 61271

همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، آیین رونمایی از کتاب « جایگاه روابط عمومی و ارتباطات در قرآن و اسلام » امروز دوشنبه ۲۸ آبان در قالب برنامه «باکتاب» و برنامه های سی و دومین هفته کتاب در موسسه فرهنگی و هنری باران برگزار شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی و باران در این برنامه مهندس علیرضا کلاهان و مهندس آرزو حیدریان به بیان سخنانی در خصوص اهمیت کتاب و کتابخوانی پرداختند.

حسین فلاح مدیر موسسه فرهنگی و هنری باران با اشاره به نامگذاری هفته آخر آبان، ماه به نام هفته کتاب و کتابخوانی تصریح کرد: امروزه بسیاری از موضوعات و ناهنجارهای اجتماعی ناشی از کم مطالعه کردن و دوری از کتاب است.

وی گفت: امروزاثر نویسنده رونمایی می‌شود که کتابش در پرتو آموزه‌های قرآنی و روایات اسلامی نگاشته شده و با تحلیل دقیق و کارشناسانه ای به این موضوع پرداخته و نگاهی عمیق به مفاهیم ارتباطات و ارزش‌های اخلاقی در روابط عمومی دارد و امیدواریم همواره ایشان در زمینه کتاب و آگاهی‌بخشی قلم بزنند.

وی افزود: دکتر محمد حسین محمددوست، با استناد به آیات و روایات، روش‌های رعایت اصول اخلاقی در اطلاع‌رسانی و تولید محتوا را دراین کتاب به خوبی تبیین کرده است.

فلاح عنوان کرد: این کتاب نفیس، دارای بخش‌های: آغاز سخن، شش فصل اصلی و بخش‌هایی زیر مجموعه است و این اثر گران‌بها می‌تواند به‌عنوان منبعی جامع و معتبر برای پژوهشگران و فعالان عرصه رسانه و روابط عمومی استفاده شود و به درک بهتر از ارتباطات اجتماعی از دیدگاه قرآن کریم کمک کند.

نویسنده کتاب « جایگاه روابط عمومی و ارتباطات در قرآن و اسلام » اظهار کرد: نگارش این کتاب در دوران کتاب شروع شد و تدوین این کتاب حدود دو سال طول کشید و دو سال هم کتاب در نوبت مجوز وچاپ بود ولی در نهایت این کتاب به همت انتشارات هورین، به زیور چاپ آراسته شد.

محمد حسین محمددوست گفت: در سیره پیامبر اعظم (ص)، صداقت به عنوان یکی از ارزش‌های بنیادی ارتباطات محسوب می‌شود. ایشان همواره بر اهمیت راستگویی تأکید داشتند و این مسئله در تمامی جنبه‌های زندگی ایشان، از گفتار و نوشتار گرفته تا رفتارها، مشهود بود. پیامبر (ص) به عنوان یک الگوی اخلاقی، همواره در تلاش بودند تا اطلاعات صحیح را منتشر کرده و از گسترش شایعات بی‌اساس جلوگیری کنند. این رویکرد می‌تواند به روابط عمومی ها و رسانه های معاصر یادآوری کند که صداقت و دوری از نشر اخبار کذب چقدر حیاتی است.

وی ادامه داد: شفافیت یکی دیگر از ارکان ارزش‌های رسانه‌ای در سیره پیامبر (ص) است. ایشان در ارتباطات خود با مردم همواره شفاف و روشن بودند و برای فهم بهتر موضوعات، توضیحات لازم را ارائه می‌دادند. این نوع شفافیت باعث ایجاد اعتماد میان ایشان و مردم می‌شد. روابط عمومی ها باید از این الگو پیروی کنند تا بتوانند ارتباطی مبتنی بر اعتماد و اطمینان با مخاطبان خود برقرار سازند.

مدیر روابط عمومی موسسه فرهنگی و هنری باران بیان کرد: کتاب «جایگاه روابط عمومی و ارتباطات در قرآن کریم و اسلام» به بررسی ابعاد مختلف اخلاقی و رفتاری در اروابط عمومی و ارتباطات اسلامی می‌پردازد و اهمیت این اصول را در ایجاد جامعه‌ای با فرهنگ پژوهش و علم‌ورزی برجسته می‌سازد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه − دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن