اسلاید شوشهری

تامین ۲۵ درصد آب فضای سبز مشهد از تصفیه فاضلاب و بازچرخانی آب

کد خبر : 60468

معاون مهندسی آب سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت: هزار و ۴۰۰ میلیارد میلیارد تومان اعتبار در سال ۱۴۰۳، به منظور تکمیل پروژه های تصفیه آب پساب با هدف آبیاری فضای سبز اختصاص داده شده است.

به گزارش صبح مشهد، عبدالله سلطان احمدی در همین رابطه بیان کرد: در طی سال های گذشته علیرغم اهتمامی که به فضای سبز داشته ایم، هدف ما این بوده که استفاده از آب شرب را به منظور آبیاری فضای سبز به حداقل برسانیم و همانطور که آمارها نشان می دهد، استفاده از آب های کیفی در آبیاری فضای سبز طی سال های اخیر نسبت به گذشته در شهر مشهد کاهش داشته و به حداقل ممکن رسیده است.

وی با اشاره به اینکه از آب های کیفی صرفا به منظور مسائل بهداشتی و نوشیدن آب شرب در پارک ها استفاده می شود افزود: بیشتر برنامه ریزی مدیریت شهری در این حوزه استفاده از آب پساب در آبیاری فضای سبز است و از ۲۶ میلیون متر مکعب آبی که در راستای فضای سبز مورد استفاده قرار می گیرد، ۲۵ درصد آن از منابع آب تصفیه فاضلاب یا به عبارتی آب باز چرخانی تامین می شود.

سلطان احمدی همچنین تصریح کرد: هدف ما این است تا استفاده از آب های سطحی و زیر سطحی را در این حوزه به حداقل ممکن برسانیم و استفاده ۶۳ درصدی آب بازچرخانی پساب ناشی از تصفیه فاضلاب با رویکرد افزایش زیست محیطی شهر به منظور آبیاری فضای سبز در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

وی همچنین توضیح داد: استفاده از ظرفیت تصفیه خانه شهری شهرداری مشد و پساب تصفیه خانه های آب و فاضلاب کمک می کند تا فاضلاب کشف رود و به تبع آن کشاورزی هایی که دراین محدوده انجام می شود، کاهش پیدا کند و عملکرد زیست محیطی شهرداری مشهد بالا برود.

معاون مهندسی آب سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مشهد با اشاره به اینکه استفاده از آب باز چرخانی به کاهش برداشت آب های سطحی و غیر سطحی منجر خواهد شد مطرح کرد: در سال ۱۴۰۳، هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به منظور تکمیل پروژه های این حوزه اختصاص پیدا کرده و همچنین با توجه به اینکه این پروژه ها ادامه دار میباشد، برای سایر اقدامات دیگری که در همین راستا در حال برنامه ریز است، پنج میلیارد تومان اعتبار دیگر نیز پیش بینی شده و باید تا دوسال دیگر این اعتبار تامین شود.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 + پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن