اسلاید شوشهری

آماده باش دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای مقابله با سویه اومیکرون

کد خبر : 43670

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این دانشگاه به منظور برنامه ریزی و آمادگی هر چه بیشتر برای مقابله با سویه جدید کرونا به نام “اومیکرون” به حالت آماده باش درآمده است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، دکتر شاپور بدیعی در حاشیه نشست کمیته درمان با بیان این که با دستور سرپرست دانشگاه، قرارگاه کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت ۲۴ ساعته فعال شده است افزود: در روزهای اخیر نشست ها و جلسات فشرده ای به منظور برنامه ریزی هر چه بیشتر برای مقابله احتمالی با اوجگیری کرونا در این دانشگاه در حال برگزاری است و در این راستا نسبت به اجرای برنامه های پیشگیرانه و سرعت بخشی به برنامه واکسیناسیون توسط معاونت بهداشت تاکید شده است.

وی با بیان این که برنامه ریزی برای آماده سازی بیمارستان ها و اجرای سطح بندی بیماران مبتلا به کرونا نیز در حال انجام است اضافه کرد: به منظور ارائه خدمات مناسب به بیماران مبتلا به کرونا، راه اندازی کلینیک های تنفسی در بیمارستان های قائم(عج)، هاشمی نژاد و امام رضا(ع) در دستور کار قرار گرفته و در این راستا اقدامات اولیه و جانمایی بخش ها نیز انجام شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که از ابتدای همه گیری ویروس کرونا برنامه سطح بندی و نظام ارجاع در تمامی سطوح خدمات رسانی در مناطق زیر پوشش دانشگاه انجام شده است گفت: در حال حاضر نیز به منظور خدمات رسانی مناسب به بیماران و جلوگیری از ایجاد ازدحام در بیمارستان ها این برنامه با قوت تمام اجرایی خواهد شد.

بدیعی با بیان این که سیاست دانشگاه، تشخیص به موقع بیماری و ارائه خدمات درمانی سریع به بیماران مبتلا به کروناست افزود: با برنامه ریزی های انجام شده، کمبود تخت بیمارستانی برای خدمات رسانی به بیماران مبتلا به کرونا نخواهیم داشت و در این راستا تفاهم نامه ای با بیمارستان های غیر دانشگاهی برای در نظر گرفتن بخش های بستری بیماران حاد تنفسی منعقد شده است.

وی ادامه داد:در اوجگیریهای گذشته از ظرفیت بسیج جامعه پزشکی و نیروی های مردمی برای خدمات رسانی به بیماران به ویژه در مناطق کم برخوردار به شکل مناسبی استفاده شد و در صورت مواجهه با اوجگیری کرونا، به طور حتم از این ظرفیت ارزشمند بهره گرفته می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: واکسیناسیون به معنای ایمنی کامل در برابر ویروس کرونا نیست و همچنان باید در کنار واکسن، نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و اجتناب از دورهمی ها توجه لازم را داشت.

بدیعی با بیان این که بر اساس برنامه ریزی تمامی کادر بهداشتی و درمانی زیر پوشش واکسیناسیون یادآور قرار می گیرند و در این راستا مدیریت پرستاری اقدامات لازم را انجام داده است تا در صورت مواجهه با اوجگیری کرونا، تعداد کمتری از کادر بهداشت و درمان درگیر این بیماری شوند.
مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: مرحله دوم طرح هوشمندسازی شناسایی افراد غیر واکسینه با رویکرد شناسایی رانندگان حمل و نقل درون شهری که واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده اند اجرا می شود.

علی اصغر حسنی افزود: در راستای سرعت بخشی به امر واکسیناسیون، افرادی که تا کنون نسبت به دریافت واکسن اقدام نکرده اند از دریافت و ارایه هر گونه خدمت اجتماعی محروم می شوند تا سلامتی خود و دیگران را به خطر نیندازند و از ۲۸ آذرماه محدودیت ها برای رانندگان سازمان اتوبوسرانی، تاکسی رانی، سرویس مدارس ، رانندگان اسنپ و تپ سی اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: هر هفته مجریان برنامه گزارش پیشرفت کار را به دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارایه می دهند تا در این راستا پروتکل های بهداشتی به خوبی اجرایی شود و زمینه انتقال بیماری در سطح جامعه کاهش یابد.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مرحله بعدی اعمال محدودیت ها مرتبط با سالن های ورزشی، تالارها، استخرها و مراکز تهیه و توزیع غذاست که باید واکسیناسیون خود را تکمیل کنند.

حسنی افزود: مرحله سوم طرح هوشمند سازی شناسایی افراد غیر واکسینه از پنجم دی ماه به منظور حفظ سلامت عمومی و جلوگیری از انتشار بیماری کرونا در سطح جامعه انجام خواهد شد.

از کل جمعیت استان خراسان رضوی تاکنون ۹۳ درصد دُز اول و ۷۵ درصد دز دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن