اسلاید شوشهری

رژه آتش‌نشانان در مشهد

کد خبر : 60336

رژه آتش نشانان مشهدی روز جمعه و در آستانه فرارسیدن روز «آتش نشانی و ایمنی» برگزار شد.

به گزارش صبح مشهد، شهردار مشهد در این مراسم که در منطقه «کوه پارک« مشهد برگزار شد، اظهار کرد: مباحث ایمنی با توجه به حضور زائران از اهمیت بسیاری برخوردار است.

محمدرضا قلندر افزود: در ایام دهه پایانی صفر امسال ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار زائر وارد مشهد شدند و جمعیت شهر با وجود زائران افزایش پیدا کرد، اما خوشبختانه حادثه ای نداشتیم.

وی با بیان اینکه سازمان آتش نشانی مشهد همیشه خانه به دوش بود و ساختمان اداری نداشت، افزود: در این دوره مدیریت شهری، ساخت مرکز فرماندهی سازمان آتش‌نشانی در میدان ابوطالب این شهر در دستور کار قرار گرفت.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی نیز اظهار کرد: شهر مشهد شرایط ویژه‌ای دارد، سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر به این شهر سفر می کنند که در نتیجه حضور این زائران حوادث هم بیشتر می شود.

محمد زهدی افزود: سال گذشته و امسال کمترین حادثه‌ها را داشته ایم و خوشبختانه مشکل خاصی در مشهد و استان خراسان رضوی رخ نداده است، این دستاورد تحقق پیدا نمی کرد، اگر آتش‌نشانان اقدامات پیشگیرانه و خوبی را انجام نمی‌دادند.

معاون استاندار خراسان رضوی بیان کرد: بسیاری از آتش‌نشانان تنها برای شغل نمی‌آیند، بلکه برای خدمت جان‌فشانی می کنند.

کاهش ۱۱ درصدی آتش سوزی‌ها در مشهد

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد نیز اظهار کرد: ۵۷ ایستگاه آتش نشانی در مشهد جانمایی شده و این سازمان با هزار و ۲۷۰ نیرو و ۲۷۰ خودرو به صورت شبانه‌روزی به مردم خدمات رسانی می‌کند.

حمیدرضا کافی نیا افزود: به صورت روزانه ۱۱۰ عملیات توسط تیم آتش نشانی انجام می شود که ۷۰ درصد مربوط به عملیات نجات و ۳۰ درصد مربوط به عملیات اطفا آتش سوزی است.

وی ادامه داد: در نیمه اول امسال ۱۳ هزار عملیات توسط تیم آتش‌نشانی مشهد انجام شده و با توجه به آموزش های ایمنی که در فرهنگسراها و سایر مکان ها برای شهروندان برگزار می‌شود، آتش سوزی ها ۱۱ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی مشهد گفت: سال گذشته ۴۲۲ نفر در آتش نشانی مشهد استخدام شدند.

هفتم مهرماه روز ملی ایمنی و آتش نشانی نام‌گذاری شده است.

منبع: ایرنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − 13 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن