شهری

عضو شورای شهر مشهد: تکلیف منطقه توس هرچه سریعتر مشخص شود

کد خبر : 38879

رییس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای شهر مشهد گفت: می‌بایست تکلیف منطقه توس و طرح راهبردی محدوده منفصل توس واقع در حاشیه شمال شرقی این کلانشهر هرچه سریعتر مشخص شود.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، سیدمسعود ریاضی روز دوشنبه در نشست شورای اسلامی شهر مشهد افزود: حدود ۲۵ سال از فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر توجه بیشتر به توس گذشته و در ۲۵ سال گذشته هیچ کاری در توس انجام نشده ‌است.

وی ادامه داد: هشت سال از ابلاغ طرح محدوده منفصل توس توسط استانداری می‌گذرد اما اکنون که طرح راهبردی آن آماده شده است اعلام می کنند این محدوده به اشتباه ابلاغ شده است و محدوده منفصل را قبول ندارند.

عضو شورای شهر مشهد گفت: مطالعه طرح راهبردی یک سال به طول انجامید و این طرح ۲.۵ سال در نوبت تایید قرار گرفت و با این میزان هزینه و اتلاف زمان امروز شهرداری با محدوده ای مواجه است که حدود آن مشخص نیست اما در آن خدمات ارائه می‌دهد.

وی افزود: شهرداری در هشت سال گذشته در این محدوده اختیار صدور پروانه نداشته است و تنها خدمات ارائه کرده است و مردم نیز از این وضعیت نارضایتی فراوانی دارند و تنها شهرداری و شورای شهر که در نوک پیکان انتقادات قرار دارند آماج حملات انتقادات قرار گرفته‌اند.

ریاضی ادامه داد: چرا مدیریت شهری باید در خارج از محدوده خدمات شهری ارائه خدمت کند؟ این سیاست شترمرغی شهر را آزار می دهد.
رییس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای شهر مشهد با تبریک فرارسیدن روز مهندس گفت: هم‌اکنون تنها در شهر مشهد ۴۰ هزار مهندس دارای پروانه اشتغال مشغول فعالیت هستند آنها برخلاف تصور عمومی در آموزشگاه‌ها به خوبی آموزش می بینند اما بزرگترین نقیصه در کار مهندسی کمبود یا نبود فناوری است و اگر نه در حوزه دانش مهندسی بسیار غنی هستیم.

وی گفت: افتخار هموطنی و هم ولایتی بودن با خواجه نصیر الدین توسی نصیب ما شده و توس که امروز همه نگران آن هستیم موطن این بزرگوار بوده است و افزون بر بر ۶۰۰ ستاره در عالم علوم و ادب از توس سربرآورده اند و ساخت پارک مفاخر در محدوده توس باید با جدیت بیشتری پیگیری و عملیاتی شود.

سال ۱۳۸۳ منطقه ۱۲ شهرداری مشهد در راستای توسعه این کلانشهر به سوی غرب با محدوده‌ای به وسعت ۲ هزار و ۱۵۴ هکتار و حریم پنج هزار هکتار تاسیس شد و در اردیبهشت ۱۳۹۲ محدوده منفصل توس که در شمال غربی مشهد واقع شده به مساحت سه هزار و ۴۴۸ هکتار به این منطقه ملحق شد.
این منطقه از نظر وسعت مقام نخست را در بین مناطق شهرداری مشهد دارد و حدود ۱۷ درصد مساحت کل این کلانشهر را به خود اختصاص داده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک − 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن