اخبار مهم

کشف ۴ تن سنگدان مرغ بدون هویت و غیربهداشتی در مشهد

کد خبر : 60294

رئیس اداره نظارت وبازرسی جهادکشاورزی شهرستان مشهد از کشف بیش ازحدود ۴تن سنگدان مرغ بدون هویت و غیربهداشتی در این شهرستان از یک واحد صنفی که در حال انتقال بصورت غیر قانونی بود خبر داد. 

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی شهرستان مشهد، بازرسین اداره نظارت وبازرسی این مدیریت حین گشت زنی در سطح شهرستان ، حدود ۴تن سنگدان مرغ در حال انتقال توسط خودرو فاقد مجوز را مشاهده و توقیف نمودند. بطوری که کالاها در صندوق عقب خودرو جای داده شده بود.

سیدعلی اکبر نصری سرآسیا اظهار کرد: این میزان سنگدان مرغ که به صورت فله دارای انجماد غیر اصولی و به صورت غیربهداشتی نگهداری شده و دچار تغییرات ظاهری در بعضی بسته ها نیز شده بود از یک واحد صنفی پروتئینی کشف شد که موارد صورتجلسه، توقیف و به دامپزشکی جهت ارائه نظریه کارشناسی واقدام لازم ارجاع داده شد .

نصری سرآسیا با اشاره به کشف این محموله در ساعت ۲۲روز شنبه، گفت: با توجه به ممنوعیت استفاده سنگدان مرغ در گوشت چرخکرده، در صورت مشاهده این کالا در واحدهای پروتئینی به جهت چرخ نمودن ومخلوط با گوشت جهت تهیه گوشت چرخکرده با متخلفین برخورد صورت می پذیرد. ضمنا واحدهای پروتئینی حق تولید کالای گوشت چرخکرده را در واحدصنفی باحجم بالا وبیش از یک الی دو کیلو را نداشته و می بایست گوشت چرخکرده بدلیل احتمال تخلفاتی که صورت میگیرد فقط در حضور ودید خریدار چرخ شود.

این مقام مسئول به شهروندان محترم توصیه کرد: در هنگام خرید فرآورده های خام دامی به برچسب مشخصات(تاریخ تولید و انقضاء) و مهر دامپزشکی دقت نمایند و هر گونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه فرآورده های خام دامی شهرستان را از طریق سامانه ۱۲۴ جهت پیگیری کارشناسان جهادکشاورزی اطلاع رسانی کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن