زندگی

من دلم میخواست او کنارم باشد

کد خبر : 59729

اگه یادتون باشه هفته پیش گفتیم که برای ابراز عشق وقت گذاشتن برای هم دومین زبان عشق بود .یعنی توجه کامل دو طرف بهم باشه و ساختن یه خاطره خوب و مشترک برای سالهای اتی .نه اینکه کنار هم نشستن و تلوزیون نگاه کردن

فرزانه پیرو احمدی لنگرودی- کارشناس ارشد مشاوره خانواده

حال می‌رسیم به زبان سوم عشق
زبانی که خیلی از ما آدم ها اونو دوست داریم و با اون ذوق میکنیم . ولی تعداد اندکی از افراد با اینکه این زبان را می‌شناسند اما راه انجام آن را بلد نیستند .فکر می‌کنید این زبان سوم چیه؟؟

بله درست این زبان سوم عشق :”دریافت هدیه “است
هدایا نمادهای بصری عشق هستند .اکثر مراسم ازدواج شامل هدیه دادن و هدیه گرفتن است .در مراسم ازدواج حلقه دادن است که میگویند:(این حلقه ها نشانه های آشکار و نمایان پیوند درونی و معنوی ای هستند که قلبها را در عشق بی پایان به هم وصل می‌کند. )

هدایا اندازه ،رنگ و اشکال گوناگون دارند .برخی گرانند برخی رایگان.از نظر کسی که زبان اصلی عشق او دریافت هدیه است قیمت هدیه اهمیت چندانی ندارد مگر اینکه با وسع شما تناسبی نداشته باشد .

اگر زبان اصلی عشق همسرتان دریافت هدیه است ،شما می‌توانید یک هدیه دهنده حرفه ای شوید .در واقع این یکی از آسان‌ترین زبان های عشق برای یادگیری است .

در جلسه مشاوره ای شخصی گفت : من علاقه ای به دریافت هدیه ندارم و در دوران کودکی هم چندان هدیه ای دریافت نکردم .من اصلا بلد نیستم چطور هدیه انتخاب کنم چه کنم؟

این نشانه خوبی بود چون اولین کشف بزرگ درباره خودش را پیدا کرده بود و لازم بود جستجو کند که پس زبان عشق خودش چیست؟ولی اگر زبان اصلی عشق همسرتان دریافت هدیه است شما می‌توانید یک هدیه دهنده حرفه ای شوید.

ولی سئوالی که اثر مراجعین می‌پرسند که از کجا باید شروع کنیم ؟سئوال بسیار خوبی است .شما می‌توانید ابتدا فهرستی از هدایایی که همسرتان طی سال‌های گذشته از دریافت آن ها هیجان زده شده تهیه کنید.این هدایا رو ممکن شما داده باشید یا اعضای خانواده و دوستان .این فهرست میتونه به شما کمک کند تا بفهمید همسرتان از دریافت چه هدایایی خوشحال می‌شود. و حتی می‌توانید از سایر اعضای خانواده که همسرتان را می‌شناسند کمک بگیرید .

شاید این ذهنیت را داشته باشید که من برای خودم چیزی نمیخرم چرا برای همسرم خرج کنم؟!شاید شما برای خود خرج نکنید و با پس انداز کردن در واقع احترام به خود و امنیت عاطفی میخرید و از نیازهای عاطفی خودتان مراقبت میکنید .اما نه از نیازهای عاطفی همسرتان .اگر کشف کرده اید که زبان اصلی عشق همسرتان دریافت هدیه است ،این بهترین سرمایه گذاری است که می‌توانید در زندگی‌تان بکنید .در واقع شما روی رابطه تان سرمایه گذاری میکنید و مخزن عشق محبوبتان را پر میکنید .

زبانهای دریافت عشق متنوع است که هم خود می‌توانید آن را پیدا کنید و هم می‌توانید از یک مشاور خانواده کمک بگیرید .
ادامه دارد..

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن