اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامی

ظرفیت اسکان رسمی مشهد در تابستان ۲۱۷ هزار نفر – شب است

کد خبر : 59145

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مشهد گفت: ظرفیت اسکان رسمی این شهر زیارتی در ایام تابستان امسال ۲۱۷ هزار نفر- شب است که آماده سازی شده است.

به گزارش صبح مشهد، حسین امیرکلالی افزود: ظرفیت اقامت رسمی شامل واحدهای هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر و خانه مسافر است.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مشهد با بیان این که کلانشهر مشهد با بیش از ۲ هزار واحد تاسیسات گردشگری اقامتی رتبه نخست کشور را دارد اظهار کرد: تابستان امسال شرایط ویژه و مناسبت‌های خاص از جمله تاسوعا و عاشورای حسینی و دهه آخر ماه صفر را پیش رو داریم بنابراین اوج ورود زائر در این ایام نیز تجربه خواهد شد.

امیرکلالی تصریح کرد: علاوه بر این ظرفیت‌های اقامتی موقت از جمله زائرسراها، حسینیه‌ها و مدارس نیز آماده سازی شده است و در این زمینه آماده و ارائه دهنده خدمت اقامت هستند.

او افزود: به این ترتیب با احتساب و افزوده شدن ظرفیت اقامت اضطراری و موقت در مجموع ۷۵۰ نفر – شب ظرفیت اقامتی در مشهد آماده میزبانی به ویژه در دهه پایانی ماه صفر خواهد شد.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مشهد ادامه داد: بر اساس برنامه‌ای مشخص بازدیدهای نظارتی از مراکز اقامتی انجام می‌شود و شماره تلفن ۳۷۰۴۵-۰۵۱ برای پاسخگویی به نظرات، انتقادها، پیشنهادها، راهنمایی ها و شکایت زائران در نظر گرفته شده است.

امیرکلالی گفت: ۷۲ شبکه مسایل برای رفع نیازهای زائران شناسایی شده است که نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و تلاش بیشتر برای زائران است.

او اظهار کرد: ضریب اشغال واحدهای اقامتی رسمی طی سه ماه نخست امسال ۵۷ درصد و در ایام عید قربان تا عید غدیر میانگین ضریب اشغال واحدهای اقامتی رسمی ۸۰ درصد بوده است.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن