پایتخت فرهنگ اسلامی

بوت کمپ نوآوری اجتماعی “من در جامعه” در مشهد آغاز به کار‌کرد

کد خبر : 42850

آیین افتتاحیه بوت کمپ نوآوری اجتماعی “من در جامعه” با حضور بانوان ایده‌پرداز کشور در مشهد برگزار شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ستاد خبری بوت‌کمپ نوآوری اجتماعی «من در جامعه» ؛ حجت الاسلام و المسلمین قمی در مراسم افتتاحیه بوت کمپ نوآوری اجتماعی «من در جامعه» که ویژه بانوان نوآور سراسر کشور و در باغ‌اردوگاه خاتون مشهد برگزار شد، به ضرورت بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی اشاره کرد و گفت: متاسفانه به دلیل عدم شکوفایی استعدادها بسیاری از سرمایه های انسانی مغفول مانده و بکارگیری نشده است.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در حمایت از مجموعه های مردمی در بکارگیری ایده های آنان در رفع مشکلات کشور تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی منبع درآمدی به جز بودجه دولت ندارد و متاسفانه در تخصیص‌های ماهانه سازمان برای حمایت از مجموعه های مردمی بودجه‌ای از سوی مجلس در نظر گرفته نشده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور ادامه داد: سازمان تبلیغات در حمایت از مجموعه های مردمی به دنبال رفع موانع روالی و فرایندی است و از طرف دیگر پیگیر این مهم است که این مجموعه ها و توانمندی آنان را به منابع حاکمیتی که امکان حمایت مالی را دارند معرفی کرده تا مورد حمایت قرار گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری این رویداد اجتماعی نوآورانه ویژه بانوان، زن را یک سرمایه بزرگ اجتماعی دانست و ابراز کرد: بانوان ما دارای ظرفیت های عظیمی هستند که باید از آن به نحو احسن استفاده کرد. بانوان ما منشأ حرکات بزرگی هستند و نقش به سزایی در حل مشکلات و معضلات اجتماعی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین قمی تصریح کرد: دستگاه های دولتی با وضعیت موجود برای حل مشکلات فرهنگی کاری از پیش نبردند لذا مجموعه های مردمی خوش فکر و مصمم اگر راهنمایی و حمایت شوند گره های بزرگی را باز می‌کنند.

 ۳۵۶ ایده نوآورانه از سراسر کشور در فراخوان « من در جامعه» ثبت شد

فهیمه نیکزاد دبیر این رویداد نیز با اشاره به اینکه فراخوان بوت کمپ نوآوری اجتماعی «من در جامعه» از مجموعه فعالیت های مرکز نوآور «مبتدا» است، اظهار کرد: یکی از دغدغه های مجموعه نوآور مبتدا ارائه راه حل های برآمده از دین جهت حل مشکلات کشور است.

وی افزود: این راه حل ها در حوزه های مختلف سبک زندگی، تعلیم و تربیت، خدمات اجتماعی و ترویج و رسانه تعریف شده است.

دبیر فراخوان «من در جامعه» از ثبت ۳۵۶ ایده در این فراخوان از سوی تمامی استان های سراسر کشور خبر داد و ابراز کرد: از این تعداد ایده ۷۲ مورد طی مصاحبه های تلفنی و ارزیابی صورت گرفته توسط داوران انتخاب و به جلسات دفاع راه پیدا کردند و پس از داوری؛ ۲۸ ایده به مرحله نهایی رسیدند.

وی با اشاره به تحصیلات حاضرین در این رویداد خاطرنشان کرد: افرادی که در این فراخوان شرکت کردند تحصیلات دانشگاهی و حوزوی دارند.

نیکزاد بیان کرد: در مرحله نهایی، هر تعداد ایده ای که نظر راهبر را به خود جلب کند جهت پرورش و اجرایی شدن انتخاب می شود.

وی به نحوه داوری ایده ها توسط داوران اشاره کرد و گفت: چهار داور در حوزه‌های بررسی شخصیت ایده پرداز، شیوه اجرایی شدن ایده، ارزشیابی در حوزه نوآوری و حوزه مرتبط با ایده به داوری می پردازند.

دبیر اجرایی این فراخوان ابراز کرد: برای ایده پردازان در مرحله نهایی جلسات مشاوره فردی و گروهی، کلاس و کارگاه‌های آموزشی متناسل با ایده برگزار و ایده منتخب نهایی با جلب نظر راهبر معرفی می شود.

وی با بیان اینکه برای منتخبین، جایزه نقدی به مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال جهت اجرایی و پیاده کردن ایده خود در نظر گرفته شده افزود: منتخبین می توانند تا مرحله تحقق ایده از کارگاه ها و کلاس های آموزشی ما استفاده کنند.

نیکزاد یادآور شد: سازمان ها و نهادهایی چون سازمان تبلیغات اسلامی، مرکز امور بانوان آستان قدس، مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران، بنیاد احسان و خانه اندیشه ورزان جوان در برگزاری این فراخوان ما را یاری کردند و درصددیم ایده های برگزیده را به مراکز متقاضی متناسب با نوع ایده ارسال کنیم.

وی در پایان یادآور شد: مبتدا یک مرکز نوآوری اجتماعی است که مجوز خود را از معاونت علمی ریاست جمهوری اخذ کرده و شعار آن ارائه راه حل برخواسته از دین برای حل مشکلات کشور است.

گفتنی است این رویداد به همت مرکز نوآوری‌های اجتماعی مبتدا وبا همکاری مرکز اموربانوان استان قدس و مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران، از امروز جمعه ۲۹مهر ماه شروع و تا یکشنبه ۲آبان به مدت سه روز در باغ اردوگاه خاتون مشهد برگزار می‌شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن