یادداشت روز

رییس کانون کارآفرینان خراسان رضوی مطرح کرد:

رئیس جمهور دولت چهاردهم باید در ارتباط با سیاست خارجی صادق و شفاف عمل کند

کد خبر : 59106

استاد محمد حسین روشنک در بخش سوم مصاحبه با صبح مشهد میگوید:  رئیس جمهور آینده باید بداند داخل نظام جمهوری اسلامی ایران است و باید با داشته‌های نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران با دنیا کار کند، فکر نکند می‌تواند به تنهایی تصمیم بگیرد.

وی افزود:  اگر صادق باشد باید با صراحت بگوید من اگر توانستم هماهنگ کنم فلان کار را انجام میدهم، بعضی اقدامات مصوبه مجلس و… می خواهد لذا من به تنهایی قادر نیستم آنها را انجام دهم هر اقدام مهمی را باید شورای امنیت ملی، مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام و در نهایت مقام معظم رهبری تایید کنند، باید بگوید میخواهم برجام را پیگیری و اجرا کنم، اما تا آنها که گفتم موافق نباشند من قادر نیستم برجام را برگردانم.

روشنک تاکید کرد: البته باید رئیس جمهور منتخب، خودش از طرفداران آتش زدن برجام نباشد، نباید سالها شعارهای ضد برجام و یا از اینگونه شعارها و حمله به سفارت خانه ها حمایت کرده باشد و یا در موضوع برجام و پیوستن به اف ای تی اف مخالفت، که چه بگویم حتی ساکت بوده باشد.

ظریف می‌گوید اگر برجام بد بود چرا آمریکا از آن رفت، حتماً درست می‌گوید ،این قلم بارها نوشته است ما ایرادمان صادق نبودن است، اگر از مخالفین برجام بوده و هستیم ، چرا صادقانه نمی‌گوییم چه کسی از برجام بیرون رفته و چه کسی در داخل کشور برجام را آتش زده ،رئیس جمهور آینده باید در ارتباط با سیاست خارجی صادق باشد واضح و شفاف باشد مخالف برجام است یا موافق آن، روشن با صدای بلند به مردم بگوید از دو پهلو صحبت کردن خوداری کند واقعا با حمله به سفارت خانه ها مخالف بوده؟ با آتش زدن برجام چه ؟ آیا آن را محکوم کرده و می‌کنند؟ یا مشوق آتش زنندگان بوده است؟

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن