استانی

اولین “اتوبوس آبی” کشور در نیشابور به حرکت در آمد

کد خبر : 59010

اولین “اتوبوس آبی” کشور به ابتکار شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی وبااجرای شرکت آبفا نیشابوردر خیابان های این شهر به حرکت در آمد.

به گزارش صبح مشهد، حرکت این اتوبوس همزمان با هفته صرفه جویی در مصرف آب در سطح شهر نیشابور استارت خورد.

هفته اول تابستان (اول تا هفتم تیرماه) درتقویم کشور، به عنوان هفته «صرفه‌جویی در مصرف آب» نام‌گذاری شده است که از سال قبل این هفته به بازه زمانی ۲۶ خردادماه تا یکم تیرماه تغییریافت.

مدیر عامل شرکت تبصره دو آب و فاضلاب نیشابور با گرامی داشت هفته صرف جویی و تاکید بر مدیریت مصرف آب در تمام سطوح جامعه اعلام کرد: بر اساس تفاهم نامه آبفا و شهرداری نیشابور یک دستگاه اتوبوس رو باز متعلق به شهرداری پس از آمده سازی توسط آبفا ، برای اجرای طرح بکار گرفته شد.

“جعفرتمیز” افزود: این طرح پس از نصب بنرهای حاوی پیام های صرفه جویی بر بدنه اتوبوس و همزمان با هفته صرفه جویی در مصرف آب با سوار شدن اولین گروه از شهروندان و حرکت در خیابان های نیشابور به اجرا درآمد.

وی افزود: این اتوبوس با رفت و برگشت در مسیر حد فاصل آرامگاه خیام تا آرامگاه عطار اقدام به سوار کردن شهروندان کرده و مسافران به ویژه کودکان و والدین در طول مسیر با اجرای برنامه های شاد ومفرح ، نمایش طنز و طرح پرسش های آبی ، با راه های مصرف صحیح آب آشنا می شوند.

وی با اشاره به تاثیر برنامه های متنوع شاد فرهنگی بر مخاطب ، از طرح آبفا نیشابور برای ادامه فعالیت اتوبوس آبی در طول تابستان خبرداد و خاطر نشان کرد: برای این منظور رایزنی با اداره راهنمایی و رانندگی شهرستان دردستور کار قرار گرفته و درصورت توافق ، شاهد فعالیت و تردد اتوبوس آبی در دیگر مسیرهای مورد تاییدطرفین هم خواهیم بود.

“تمیز” استقبال شهروندان از “اتوبوس آبی” را کم نظیر توصیف کرد و اظهار داشت: همان گونه که بازی “آب پله” به عنوان طرح دیگر آبفا نیشابور در نقاط مختلف استان خراسان رضوی اجرا می شود، در صورت موافقت شهرداری ،” اتوبوس آبی” نیز به دیگر شهرهای استان اعزام خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت + یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن