استانی

طرح آبرسانی به بخش جنگل رشتخوار خراسان رضوی آغاز شد

کد خبر : 52015

طرح آبرسانی به بخش جنگل شهرستان رشتخوار خراسان رضوی روز یکشنبه با مشارکت قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) وابسته به سپاه پاسداران شرق کشور و مسوولان محلی آغاز شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، فرماندار رشتخوار در آیین آغاز به کار طرح آبرسانی به بخش جنگل افزود: این طرح با اعتبار ۴۰۰ میلیون ریال به همت و تلاش قرارگاه ثامن الائمه پادگان ۶۱ محرم تربت‌حیدریه در روستاهای محروم و شهر جنگل اجرا خواهد شد.

حسین باهوش افزود: طول اجرای این شبکه افزون بر چهار هزار متر است و طبق قراری که گذاشته شده، خط اصلی انتقال آن در فاز نخست تا ابتدای خرداد ماه امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: پروژه انتقال، اصلاح و تقویت شبکه آب شرب بخش جنگل به صورت مقطعی در چند بخش انجام و در نهایت تا پایان مرداد ماه امسال به اتمام خواهد رسید.

وی با اشاره به تنش‌های آبی چند سال گذشته در بخش جنگل رشتخوار و ضرورت اجرای پروژه، گفت: با پیگیری انجام شده توسط نماینده مردم رشتخوار و خواف در مجلس شورای اسلامی و نیز مدیریت آبفای استان، قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) سـپاه انجام پروژه را متقبل شده‌ است.

فرماندار رشتخوار گفت: در اجرای این پروژه چهار هزار و ۳۰۰ متر خط انتقال از سه راهی کت تا مخزن هزار جنگل، ۳ هزار متر شبکه توزیع روستای جنت آباد، ۱۱ هزار متر خط انتقال روستای بند ازبک، ۶ هزار و ۳۰۰ متر خط انتقال روستای چاهشورک، سه هزار و ۵۰۰ متر خط انتقال روستای امین آباد جنگل و ۲ هزار و ۷۰۰ متر شبکه توزیع روستای براکوه و احداث یک مخزن ذخیره آب اجرا و عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: برای سایر خطوط و نقاط از جمله جنگل، جنت‌آباد، بندازبک، چاهشورک، آهنگران و روستاهای پایین دست جنگل تلاش خواهیم کرد تا ظرف سه الی چهار ماه این پروژه اجرایی و مردم بخش جنگل از نعمت آب پایدار بهره‌مند شوند.

باهوش بیان داشت: رشتخوار یکی‌ از بحرانی‌ترین دشت‌های آبی خراسان رضوی است و اگر خشکسالی‌ها به همین منوال ادامه پیدا کند، ظرف ۱۰ سال آینده آب شیرین نخواهیم داشت.

به گزارش ایرنا، بخش جنگل شهرستان رشتخوار شامل ۱۹ روستا، یک شهر و ۲ دهستان، سالهاست با جمعیتی افزون بر ۳۰ هزار نفر با مشکل کم‌آبی مواجه است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج + هشت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن