دانش و فناوری

رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش خراسان رضوی خبر داد:

برگزاری نوبت اول آزمون سراسری و کنکور دانشگاه فرهنگیان همزمان با سراسر کشور در خراسان رضوی

کد خبر : 58304

نوبت اول آزمون سراسری و کنکور دانشگاه فرهنگیان همزمان با سراسر کشور در روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت در استان خراسان رضوی برگزار می شود.

به گزارش صبح مشهد، حسین فاطمی‌نژاد، رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در استان خراسان رضوی ۲۷ شهرستان مجری برگزاری نوبت اول کنکور سراسری و کنکور دانشگاه فرهنگیان خواهند بود که در این رقابت ۹۱۳۲۶ نفر شامل ۵۷۳۰۹ زن و ۳۴۰۱۷ مرد شرکت خواهند کرد.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی وی یادآورشد: همزمان با سراسر کشور کنکور گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی صبح پنجشنبه و گروه آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی عصر پنجشنبه ۶ اردیبهشت و گروه آزمایشی علوم تجربی نیز در صبح جمعه ۷ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

فاطمی‌نژاد اضافه کرد: کارت ورود به جلسه آزمون از دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه از طریق درگاه الکترونیکی سازمان سنجش قابل دریافت بوده که لازم است متقاضیان پس از دریافت کارت ورود به جلسه مشخصات و مندرجات کارت ورود به جلسه را بررسی و در صورت وجود اشکال احتمالی به باجه های رفع نقص که از روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت در شهرستان‌ها مستقر خواهند بود مراجعه نمایند.

رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه در ۱۳ شهرستان: جغتای، جوین، چناران، خلیل آباد، رشتخوار، درگز، زاوه، سرخس، کلات، مه ولات، خواف و میان جلگه مجری برگزار نوبت اول کنکور ادارات آموزش و پرورش خواهند بود؛ تصریح کرد که تمهید مقدمات به بهترین نحو صورت گرفته به طوری که بهترین فضای فیزیکی موجود برای برگزاری آزمون تعیین شده و زبده‌ترین عوامل انتخاب و جلسات توجیهی برای عوامل برگزاری تشکیل شده است تا به لطف خدا همچون گذشته شاهد برگزاری مطلوب این نوبت کنکور باشیم.

وی ادامه داد: در گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی تعداد دفترچه‌های سوال دو عدد بوده، همچنین متقاضیان شرکت در آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی سه دفترچه سوال و متقاضیان پذیرش در گروه های آزمایشی هنر و زبان های خارجی یک دفترچه و کسانی که متقاضی شرکت در کنکور فرهنگیان نیز می‌باشند یک دفترچه اختصاصی را باید پاسخ دهند.

رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش استان بیان داشت: متقاضیان پذیرش به عنوان دانشجومعلم موظف هستندعلاوه بر دفترچه های سوالات هر گروه آزمایشی به سوالات یک دفترچه اختصاصی که شامل تعلیم و تربیت اسلامی و هوش و استعداد معلمی شامل ۴۰ سوال در زمان ۶۰ دقیقه پاسخ دهند.

فاطمی‌نژاد در انتها تاکید داشت: شرکت کنندگان از روز قبل محل برگزاری آزمون را مسیریابی کرده و در روز آزمون نیز از به همراه داشتن اشیا و موارد ممنوعه همچون جزوه یادداشت، کتاب و اشیا هوشمند خودداری و فقط کارت ورود به جلسه به همراه کارت شناسایی عکس‌دار، مداد نرم، مداد تراش و پاک کن به همراه سنجاق جهت نصب کارت ورود به جلسه همراه خود داشته باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو + 15 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن