دانش و فناوریزندگی

تلگرام در رتبه بندی های جهانی جایگاهی ندارد

۱۱ پیام رسان برتر دنیا در سال ۲۰۱۹ را بشناسید

کد خبر : 21490

سریع ترین و ارزان ترین راه ارتباطی بین مردم پیام رسان ها هستند. ما در این بخش به معرفی ۱۱تا از بهترین پیام رسان دنیا در سال ۲۰۱۹ از دیدگاه سایت آمارگیر statista می‌پردازیم. این آمارها با توجه به تعداد کاربران و فعالیت آن‌ ها در پیام رسان و امکاناتی که به کاربران خود می‌دهند، محاسبه شده است.

بعضی از قابلیت‌های بهترین پیام رسان دنیا باهم یکسان است، سعی شده است که در مورد قابلیت‌های که در همه‌ی آن‌ها وجود دارد و یکسان است، خودداری شود.

۱ واتس آپ (WhatsApp)
واتس آپ بهترین پیام رسان دنیا با ۱٫۵ میلیارد کاربر بیشترین تعداد کاربر را در میان پیام رسان ها دارد. این پیام رسان سرعت بالایی را در انتقال اطلاعات دارد و دارای قابلیت تماس صوتی و تصویری می‌باشد. در عین حال رابط کاربری ساده‌ای دارد که هرکسی را به‌سوی خود جذب می‌کند.

برخی از قابلیت‌های واتس آپ:

تماس ویدئویی گروهی که می‌توان با ۴ نفر به صورت همزمان حرف زد.
یکپارچه سازی یوتیوب در واتس آپ به این صورت که شما می‌توانید فیلم‌های یوتیوب را در پنجره چت پخش کنید.
اشتراک‌ گذاری موقعیت مکانی با سایر کاربران
امکان استفاده از پیام صوتی
بهترین پیام رسان دنیا

۲ فیس بوک مسنجر (facebook massenger)
پیام رسان فیس‌بوک مسنجر با داشتن ۱٫۳ میلیارد کاربر در رتبه دوم قرار دارد. پیام رسان فیس‌بوک به دلیل داشتن کاربر زیاد فیس‌بوک خیلی سریع توانست خود را به این تعداد کاربر برساند. این نشان از این هست که این پیام رسان در بین مردم جهان از محبوبیت خاصی برخوردار است. بیشتر مردم دوست دارند از این پیام رسان برای گفتگوهای خود استفاده کند.

اما به دلیل فیلتر بودن فیس‌بوک، مسنجر آن‌هم فیلتر است. در ایران به دلیل فیلتر بودن فیس‌بوک مردم دوست دارن از پیام رسان دیگری استفاده کنند. به همین دلیل در ایران طرفدار کمی دارد.

برخی از قابلیت‌های فیس‌بوک مسنجر:

نمایش سریع پیام‌ها
دیدن پیام‌های خود بدون باز کردن اپلیکیشن
امکان ارسال لوکیشن به دوستان
نمایش یوزر های آنلاین در فیس‌بوک
بهترین پیام رسان دنیا

بهترین پیام رسان دنیا
۳ وی چت (WeChat)
وی چت پیام رسان چینی است. بیش از ۱ میلیارد کاربر دارد که بخش عمد از کاربران آن در کشورهای شرق آسیا قرار دارند و بیشترین تعداد کاربر را در چین دارد. در چین به دلیل مشکلات ارتباطی، پیام رسان وی چت طراحی شده تا مردم این کشور بتوانند مشکلات ارتباطی خود را حل کنند. این‌طور می‌توان گفت که پیام رسان بومی کشور چین هست که تقریباً تمام کارهای مربوط به پرداخت‌ها و اخبار و … را پوشش می‌دهد؛ اما در مقایسه پیام رسان‌ های بین‌المللی استفاده از آن سخت به نظر می‌رسد.

برخی از قابلیت‌های وی چت:

در آن تبلیغاتی نمی‌بینید.
امکان ارسال لوکیشن به دوستان
امکان کنفرانس ویدئویی تا ۹ نفر
مرتب کردن لیست دوستان با ستاره دهی به آن‌ها
امکان بک آپ گیری از چت‌ها و رستور کردن آن‌ها را دارد.
ابزار دعوت دوستان با کد QR
بهترین پیام رسان دنیا

۴ کیوکیو موبایل (QQ Mobile)
QQ Mobile با بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر جزء غول‌های پیام رسان به‌حساب می‌آید. یکی از محبوب‌ترین پیام رسان ها می‌باشد که به آمار بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر آنلاین در هر ساعت از شبانه‌روز رسیده است؛ اما در ایران طرفدار زیادی ندارد و آنچنان شناخته شده نیست. درست است در ایران محبوبیت خاصی ندارد اما جزو بهترین پیام رسان دنیا در سال ۲۰۱۹ قرار گرفته است.

برخی از قابلیت‌های QQ Mobile:

دارای مترجم داخلی است که می‌تواند محتوای چت را به زبان‌های مختلف ترجمه کند.
Qzone قابلیت اشتراک گذاری لحظه‌های خاطره‌انگیز

۵ اسکایپ (Skype)
اسکایپ یکی از قدیمی‌ترین پیام رسان ها در سطح اینترنت به‌حساب می‌آید. اسکایپ به دلیل داشتن تماس تصویری به شهرت رسید و الان ماهانه بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر فعال دارد. این پیام رسان از کیفیت بسیار بالایی در تماس هایش برخوردار هست که توانسته جای خود را در اکثر پلتفرم‌ها تثبیت کند.

برخی از قابلیت‌های اسکایپ:

قابلیت چت تصویری

۶ اسنپ چت (SnapChat)
اسنپ چت یکی از قدیمی‌ترین پیام رسان های جهان است . در نوآوری پیشتاز می‌باشد و بسیاری از پیام رسان ها در امکانات خاصی که دارند و نقطه قوتشان است از روی آن کپی‌برداری کرده‌اند. برای مثال تلگرام قابلیت حذف عکس پس از فرستادن که برای اولین بار اسنپ چت ارائه کرده است. دارای ۲۹۱ میلیون کاربر هست که ۱۸۸ میلیون نفر کاربر فعال روزانه دارد.

برخی از قابلیت‌های اسنپ چت:

امکان افزودن نقاشی به پیام‌های خود
ارسال زمان‌دار فایل‌ها
ارسال ویدیو و تصویر در قالب لیست
بهترین پیام رسان دنیا

۷ وایبر (Viber)
وایبر یکی از پیام رسان هایی بود که در ایران طرفدار زیادی داشت. اما پس از فیلتر شدن بیشتر کاربران ایرانی خود را از دست داد. وایبر ۲۶۰ میلیون کاربر فعال در سراسر دنیا دارد.

وایبر برای ایرانی‌ها با تماس و ارسال پیام رایگان شناخته شده است. به این صورت که هزینه‌های ارتباط با دوستانشان از حجم اینترنتشان کم می‌شد و هزینه‌ای به اپراتورها نمی‌پرداختند.

برخی امکانات وایبر:

ارسال لوکیشن مکانی
کیفیت صدای عالی
بهترین پیام رسان دنیا

۸ لاین (Line)
LINE که در اصل در پاسخ به زیرساخت‌های مخابراتی آسیب‌دیده در ژاپن پس از زلزله Tohoku 2011 ساخته شده است، یک پیام رسان فوری موبایل است که به صورت پلتفرم‌های اجتماعی تکامل یافته است. LINE همچنین دارای یک پلت فرم بازی است و یکی از ناشران اصلی بازی‌های موبایل در فروشگاه گوگل در سراسر جهان است. در ماه فوریه سال ۲۰۱۷، درآمد ناشر برنامه موبایل LINE به ۲۶٫۷۹ میلیون دلار رسید.

برخی امکانات لاین:

ایجاد گروه و چت گروهی
لایک و کامنت گذاشتن برای پست‌ها
قرار دادن عکس در بخش نظرات
قابلیت ساخت اکانت بدون شماره موبایل
بهترین پیام رسان دنیا

محبوب ترین پیام رسان ایرانی
بی شک بهترین پیام رسانی که در طی این سال ها در ایران استفاده شده تلگرام میباشد. تلگرام با کاربر فعال بالای ۴۰ میلیون نفر در ایران رکورد پیام رسان های قبلی که مردم ایران از آن ها استفاده میکردند را شکست. تلگرام با کاربرد ها و امکانات فراوانی که دارد باعث شده که شغل های جدیدی در بستر این پیام رسان ایجاد شود که الان روزی بسیاری از افراد از آن تامین میشود. تعدادی از شغل های که در بستر تلگرام وجود دارد و باعث درآمد مردم شده:

گروه های تخصصی
فروشگاه های تلگرامی
بخش تبلیغات
بخش فروش ممبر یا اعضای کانال یا گروه
کانال های معرفی
۹ تلگرام (Telegram)
یک پیام ‌رسان متن‌باز چند سکویی مبتنی بر رایانش ابری است. تلگرام به‌وسیله دو برادر به نام‌های پاول دورف و نیکلای دورف به بازار آمد. تلگرام چند سال است که به‌عنوان اولین پیام رسان ایران تبدیل شده است. به دلیل داشتن محیطی کاربرپسند و امکانات زیاد در عین سادگی ۴۵ میلیون کاربر ایرانی را سرویس می‌دهد. تلگرام کاربرانش از مرز ۲۰۰ میلیون نفر گذشته است که بخش اعظمی از کاربران تلگرام در روسیه، ایران و چین قرار دارد. در سطح جهانی تلگرام با رقبای اصلی خود فاصله زیادی دارد.

برخی امکانات تلگرام:

امکان ساخت کانال
امکان ساخت گروه، سوپر گروه
ساخت انواع ربات
امکان چت‌های محرمانه
بهترین پیام رسان دنیا

۱۰ سیگنال ( Signal)
پیام رسان سیگنال که برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ میلادی به منظور در دسترس قرار گرفتن عموم مردم و کاربران توسعه داده شد. سیگنال همواره یکی از امن ترین پیام رسان های جهان نامیده می شود. دلیل امنیت این پیام رسان آن است که از قابلیت Encryption End- to End یا رمزنگاری پیشرفته یا چندسطحی بهره مند است. مکالمات صوتی و تصویری و همچنین پیام های متنی کاربران در اپلیکیشن سیگنال به صورت کاملا محرمانه و غیر قابل دسترس باقی خواهد ماند. این بدان معناست که هیچ نهاد امنیتی و دولتی در هیچ کدام از کشورها نمی تواند به اطلاعات خصوصی کاربران دسترسی داشته باشد.

اپلیکیشن سیگنال را که بسیاری از کارشناسان، مشابه پیام رسان تلگرام معرفی می کنند، تقریبا کاربرد و قابلیت های مشابه با تلگرام پاول دروف دارد. نرم افزار شرکت سیگنال همچنین قابلیت نصب برروی ویندوز و همچنین از طریق وب در مرورگر کروم نیز قابلیت اجرا را دارد.

قابلیت Encryption End- to End یا رمزنگاری پیشرفته
ظاهری زیبا و کاربردی
۱۱ تریما (Threema)
اپلیکیشن پیام رسان تریما، جزو لیست بهترین پیام رسان دنیا در سال ۲۰۱۹ قرار گرفته، تاکنون بیش از یک میلیون بار از فروشگاه های اینترنتی برای آیفون و اندرید، اپ استور اپل و پلی استور گوگل دانلود و نصب شده است. این پیام رسان وجه تمایزی که با سایر برنامه های پیام رسان دارد در پولی بودن آن هست. تریما با قیمت ۲٫۹۹ دلار آمریکا قابل دانلود و استفاده برای کاربران است. این شرکت به خاطر هزینه ناچیزی که دارد برای آن ها درگاه امنی را به ارمغان می آورد.
بنابر ادعای شرکت تریما، تمامی امکانات لازم برای جلوگیری از دسترسی هکرها و نهادهای اطلاعاتی و به طور خلاصه نفوذ شخص ثالثی به حریم شخصی کاربران این پیام رسان فراهم آورده شده است. این اپلیکیشن نیز از قابلیت Encryption End- to End بهره مند است.

تمامی پیام های متنی و صوتی بلافاصله پس از ارسال به مخاطب، از سرورهای پیام رسان تریما حذف می شوند.
قابلیت Encryption End- to End

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن