اسلاید شودانش و فناوری

محمد حسین خزائی رئیس دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر مرکز مشهد مطرح کرد:

دانشگاه منویات رهبری در حوزه کارآفرینی دانش بنیان را محقق خواهد ساخت/ هدف گذاری ایجاد هزاران شغل در حوزه IT

کد خبر : 45604

نقش دانشگاه ها در تحقق شعار مقام معظم رهبری در امسال بسیار پررنگ است. ما اگر علم تولید را داشته باشیم هم به اشتغال زایی و هم به تولید خواهیم رسید، متاسفانه ما از بخشی از موضوعات علمی جهان مقداری بی بهره ایم.

مصاحبه: سید محمد محمدی

به گزارش صبح مشهد، رئیس مرکز علمی کاربردی خانه کارگر مشهد در گفتگو با خبرنگار ما با بیان این که امسال سال رونق و فعالیت بسیار زیاد دانشگاه ها است، افزود: در این مدت زمانی که آموزش بصورت مجازی بود ما نتوانستیم واقعیت های خود را در حوزه های مختلف نشان دهیم.

محمد حسین خزایی ادامه داد: دانشگاه علمی کاربردی ، یک دانشگاه مهارتی است و سهم بالایی را در بین دانشگاه های کشور از لحاظ حوزه مهارتی دارد و من اطمینان دارم، اموری که مورد توجه مقام معظم رهبری در کارآفرینی است محقق خواهد شد.

خزائی اظهار داشت: ما اگر بخواهیم به اشتغال و تولید برسیم، نقش دانشگاه علمی کاربردی بسیار پررنگ است. دانشگاه مهارتی قاعدتا درباره موضوع تولید و اشتغال بحث جدی دارد.

وی گفت: طبق تفاهم نامه دکتر حسین بلندی، سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور و هیأت رئیسه این دانشگاه با وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری مقرر شد، تربیت ۱۰۰ هزار نفر در حوزه فناوری اطلاعات با مشارکت کمیته اشتغال مجلس شورای اسلامی ، اجرای طرح ملی سرباز مهارت برای مهارت آموزی سربازان در دوران وظیفه عمومی با مشارکت ستادکل نیروهای مسلح، طرح ملی توانمندسازی زنان خانه دار، سرپرست خانوار و زنان فارغ التحصیلان بیکار دانشگاهها برای کارآفرینی با مشارکت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، سه پروژه کلان دانشگاه جامع علمی کاربردی انجام شود.

رئیس مرکز علمی کاربردی خانه کارگر مشهد افزود: امروز برای ایجاد یک شغل هزینه بالایی باید صرف شود اما در حوزه IT  می توان گفت که هزینه کنترل شده است و اشتغال ها میتواند ارزان باشد. در این دو سال گذشته تجربه زیادی کسب کردیم و متوجه شدیم که بصورت مجازی خیلی اموزش های خوب و کاربردی می تواند صورت بگیرد.

خزائی ادامه داد: ما در دانشگاه دفتر کارآفرینی داریم که در انجا به نیاز های شهر و استان توجه می شود. همچنین به دنبال این هستیم که در حوزه اشتغال خانگی و بانوان بی سرپرست دانشگاه با کمک صندوق کارآفرینی امید وارد عمل شود.

وی ادامه داد: ما دستگاه روغن گیری و تولید غذاهای دریایی و چند نمونه دستگاه دیگر را تولید میکنیم و به دنبال ساخت دستگاه تزریق پلاستیک خانگی هستیم.

همچنین غیر از این یک استارتاپ کشوری هم در سال گذشته برگزار کردیم که بازتاب گسترده ای در رسانه های ملی و استانی داشت.

رئیس مرکز علمی کاربردی خانه کارگر مشهد اظهار داشت:در زمینه بازچرخانی آب های خاکستری با توجه به خشکسالی که در مشهد وجود دارد، ما یک دستگاه بصورت پکیج ساختیم. این دستگاه آب خاکستری را تصفیه میکند و بصورت مجدد به چرخه بازمیگرداند.

وی گفت: ما تقریبا در اینجا بالای ۱۲۰۰ نفر دانشجو در رشته های مختلف از جمله مکانیک، عمران، برق، ایمنی، طراحی لباس، حسابداری داریم که در مقطع کاردانی و کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه ما همکاری های خوبی در حوزه مکانیک با صنعت ، شهرداری و … داریم افزود: در زمینه طراحی لباس هم با توجه به نیاز جامعه برنامه ریزی و گام های خوبی برداشته ایم.

دکتر خزایی در خصوص برنامه های سال جدید نیز گفت: برنامه ما در سال ۱۴۰۱ عمل به شعار مقام معظم رهبری است، ما با کمک سایر دانشگاه ها و دستگاه ها آماده همکاری در حوزه اشتغال آفرینی هستیم‌. ایجاد شتاب دهنده ها و برگزاری استارت آپ ها از رویکردهای مهم دانشگاه طی سال جاری خواهد بود.

در فیلم ذیل گزارشی از عملکرد دستگاه تصفیه آب خاکستری و عملیات بازچرخانی را مشاهده می کنید

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن