اسلاید شوشهری

در راستای کنترل و نظارت بر ساخت و ساز های منطقه یک، در سال 1402 انجام شد؛

اجرای ۵۷۰ مورد پلمب ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرداری منطقه یک 

کد خبر : 58219

مشاور شهردار و مدیر منطقه یک شهرداری مشهد مقدس از صدور بیش از ۲هزار اخطاریه رعایت موارد ایمنی و ۸۸۸ مورد اخطاریه توقف عملیات ساخت و سازهای غیرمجاز در این منطقه در سال گذشته خبر داد. 

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، حسین عبدا…زاده با اشاره به اینکه موضوع نظارت بر ساخت و سازها در محدوده و حریم شهرها،از وظایف اصلی و بسیار مهم شهرداری ها به منظور صیانت از حقوق شهر و شهروندان و همچنین زمینه حفظ کیفیت و استاندارسازی در توسعه شهرها می باشد؛ بخشی از فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته سال ۱۴۰۲ این منطقه را در این خصوص تشریح کرد.

مشاور شهردار مشهد خاطرنشان کرد: به همین منظور و توسط اداره مهندسی و نظارت بر ساخت و سازهای منطقه یک؛ تعداد ۸۸۸ مورد اخطاریه توقف عملیات عمرانی و ساختمانی برای واحدهای دارای ساخت و ساز غیر اصولی و ناایمن صادر شده است. 

شهردار منطقه یک تصریح کرد: همچنین بیش از ۲ هزار اخطاریه ایمنی و پیگیری برای موارد متخلف ساختمانی صادر شده است . 

وی ضمن بیان این که ۵۷۰ مورد پلمب تنها در سال گذشته در این منطقه صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: از این تعداد ۲۵۴ مورد فک پلمب و همچنین ۵۱ مورد با پیگیری مالکان و رفع نواقص و کاستی ها منجر به رفع پلمب شده است.

شهردار منطقه یک مشهد در بخش دیگر سخنانش گفت: ۷ مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز بنا منجر به اجرای برش اسکلت توسط شهرداری منطقه بوده است، که این عملیات نیز در مساحتی بالغ بر ۶۶۰ مترمربع اجرا گردیده است. 

عبدا…زاده در خصوص اجرای تخریب بند ۱۴ ماده ۵۵ نیز از یک مورد اجرای قلع در مساحت ۸۰ مترمربع در سطح منطقه یک خبر داد. 

وی همچنین گفت:دربازه زمانی اشاره شده و با پیگیری مهندسان اداره نظارت بر ساخت و سازهای منطقه مبنی بر اجرای آرای قضایی صادره، ۴۱ مورد اجرای قلع کمیسیون ماده صد توسط خود مالکان انجام شده است. 

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − 15 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن