شهری

هزینه های نگهداری فضای سبز و مبلمان شهری و رفت و روب منطقه یک، ماهانه بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال!

کد خبر : 56533

شهردار منطقه یک مشهد در نشست مردمی مدیران شهرداری با شهروندان منطقه یک گفت: در منطقه یک تنها برای نگهداری فضای سبز،تاسیسات و مبلمان شهری و ارائه مناسب خدمات شهری، هر ماه باید رقمی معادل بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شود.

به گزارش صبح مشهد، جواد مسلم افزود: از همین رو لازم است تا برای شهروندان مشخص و شفاف شود که درآمد شهرداری با چنین وضعیت اقتصادی چگونه تامین و هزینه می شود .

باید برای بسیاری از پروژه ها که اولویت دارند اعتباری اختصاص یابد،اما متاسفانه سهم بودجه و اعتبارات عمرانی منطقه به نسبت میزان درآمد از کل بسیار کم و ناچیز است و لازم است تا بودجه منطقه افزایش پیدا کند،تا بتوانیم در ارائه خدمات حوزه های مختلف عمرانی، خدمات شهری، فضای سبز و همچنین توسعه زیرساخت ها و ایجاد تسهیلات و رفاهیات و‌مناسب سازی بیشتر برای مردم، پاسخگوی مطالبات به حق شهروندان بوده و قوی تر عمل کنیم.

شهروندان منطقه در خصوص موارد گوناگون درخواست ها و مطالباتی دارند که باید در حوزه اختیارات و وظایف خود به آن رسیدگی نماییم .

در پاسخ به سوال یکی از شهروندان در خصوص مجوز مدارس غیرانتفاعی در معابر فرعی و مشکلات ناشی از جانمایی غیر صحیح آن ها،متاسفانه در این موضوع شهرداری هیچ دخل و تصرفی ندارد، بنابراین معضلاتی بوجود می آید.

در رابطه با درخواست تعدادی از شهروندان مبنی بر نصب سرعتگیر و سرعتکاه در تعدادی از معابر از جمله در خیابان سجاد، باید موارد زیادی را از نظر استانداردهای ترافیکی و عمرانی رعایت کنیم و نمی توان در این حوزه بدون بررسی و نظر کارشناسی عمل کرد.

یکی دیگر از موضوعات مورد مطالبه شهروندان در این نشست در رابطه رسیدگی به وضعیت پل های هوایی و پله های برقی بود که این موضوع نیز در حوزه وظایف سازمان ترافیک است و شهرداری منطقه پیگیر مطالبات شهروندان می باشد و البته از طرف سازمان مربوطه نیز با دستور ویژه شهردار مشهد و پیگیری های شورای اسلامی شهر، اقدامات مثبت و‌موثری صورت گرفته و در دست اقدام است.

موضوع سدمعبر،کیفیت آسفالت خیابان ها و همچنین ترافیک از دیگر مواردی بود که مردم در این نشست مطالباتی را مطرح کردند، که هرکدام از این موارد برای بررسی و پاسخگویی مناسب در دستور کار ادارات و معاونت های تخصصی قرار دارد و ما پیگیر آن هستیم.

در همین راستا نیز اقدامات زیادی مثل روکش و لکه گیری آسفالت،رفع نشست و لکه گیری و بهسازی پیاده روها، و ساماندهی موضوعات ترافیکی با همکاری سایر متولیان امر تا کنون انجام شده و بخش عمده ای نیز در ادامه مسیر خدمت رسانی به شهروندان محترم، در دستور کار منطقه قرار دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 + سیزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن