شهریورزشی

رئیس انجمن صنعت ورزش استان مطرح کرد:

ورزش خراسان رضوی ظرفیتی مهم و غیرقابل انکار است

کد خبر : 56267

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل انجمن صنعت ورزش خراسان رضوی، در پایان آخرین روز برگزاری نمایشگاه صنعت ورزش و تجهیزات تخصصی ورزشی  همایش تقدیر و تجلیل از نخبگان جوان ورزش ؛مدیران و پیشکسوتان ورزش استان به همت انجمن صنعت ورزش استان و با حضور مسوولان شهری استان برگزار و از ۳۳هیات ورزشی و ۶۴ورزشکار جوان که از نامداران و مدال آوران استان هستند توسط پیشکسوتان رشته های مرتبط تجلیل ونشان لیاقت و شایستگی به آنان اهدا شد.

رئیس انجمن صنعت ورزش خراسان رضوی در حاشیه برگزاری این همایش گفت: نمایشگاه ورزش، شهروند، صنعت برای اولین بار در شهر مشهد و در نمایشگاه بین المللی برگزار

شدو در آن صنعتگران عرصه ورزش، محصولات خود را به شهروندان عرضه کردند.

سید مرتضی عظیم زاده ادامه داد: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای فرهنگ سازی در حوزه سلامت و ورزش همگانی، استفاده از ظرفیت هیات های ورزشی و شکل گیری فضای مطلوب ارتباطی شهروندان با مراکز معتبر ورزشی و استفاده فرصت های بسیار خوب ورزش از صنعتگران این حوزه خواهد بود. وی با بیان اینکه این نمایشگاه به همت معاونت سلامت و تربیت بدنی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد و با مشارکت کارآفرینان صنعت ورزش و هیات‌های ورزشی برگزار شد.تصریح کرد: خوشبختانه فرصت بسیار خوبی فراهم شد که شهروندان از نزدیک شاهد ساخت و تولید دستاوردهای ورزشی که توسط صنایع ورزشی کشور ساخته و توزیع میشود آشنا شوند.

سید مرتضی عظیم زاده رییس انجمن صنعت ورزش خراسان رضوی در باره هدف از تاسیس این انجمن گفت: هدف از تشکیل انجمن توسعه صنعت ورزش و کمک به ارکان‌های دولتی و خصوصی در این حوزه، با حضور متخصصان حوزه ورزش در بستر اتاق بازرگانی مشهد بوده است.

وی افزود: این تشکل به منظور افزایش بهره وری و استفاده حداکثری از فرصت های موجود در این عرصه، سرمایه گذاری برای تولید تجهیزات ورزشی، انتقال تجربیات علمی و عملی در حوزه صنعت ورزش، حرکت در چهارچوب قانون به منظور توسعه و ترویج ورزش همگانی، ارتقاء ورزش قهرمانی، گسترش ورزش حرفه ای و تقویت ورزش به وجود آمده است.

وی یادآور شد: خراسان رضوی نخستین استانی است که انجمن صنعت ورزش را ایجاد کرده است؛ اما قطعا هدف ما آن است که ساختار ملی برای این انجمن طراحی کرده و در سطح کشور و تمامی استان ها تشکیل چنین انجمنی را فراگیر نماییم.

رئیس هیات مدیره انجمن صنعت ورزش خراسان رضوی تصریح کرد:خراسان رضوی ظرفیت و پتانسیل توسعه ورزش را دارد و احساس می کنم انجمن نقش نخ تسبیح ایجاد بستر سازی برای این وحدت ورزشی در میان سازمانها و ارگانهای دولتی و خصوصی است .

«سیدمرتضی عظیم زاده» عنوان کرد: ورزش در خراسان رضوی با توجه به برخورداری از تعداد زیادی مکان تفریحی و گردشگری ورزشی، پارک های آبی، هزاران باشگاه و مجموعه های ورزشی و… که در آن ها تعداد زیادی از مربیان، فارغ التحصیلان ورزشی، شاغل بوده و در حال ارائه خدمات به تعداد کثیری از مخاطبان هستند، ظرفیتی مهم و غیرقابل انکار است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود پتانسیل های ورزش استان، بیشتر این ظرفیت ها در حالت بالقوه باقی مانده و نیاز به شکوفایی دارند؛ ظرفیت‌هایی که خود عامل بسیار اثرگذاری در رونق اشتغال، رقابت و تجارت ورزش خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد که با تاسیس انجمن صنعت ورزش خراسان، زمینه شکوفایی هر چه بیشتر صنعت ورزش استان در سطح ملی و فراملی فراهم گردد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: ایجاد فضایی برای برقراری تعامل بین جامعه صنعت ورزش، کمک به ارتقا و ترویج شایستگی های فنی- حرفه ای در جامعه ورزش، همکاری در ایجاد و توسعه تشکل های مرتبط با حوزه ورزش، همکاری در اشاعه ورزش در بین جامعه و سایر صنایع، همکاری در جهت زمینه سازی برای رشد و توسعه صادرات ورزشی استان و نیز، توسعه کارآفرینی، نوآوری، اشتغال و تولید دانش بنیان در عرصه ورزش، از مهم ترین اهداف این انجمن است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − 7 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن