شهری

به همت موسسه عمران و توسعه رضوی در حال انجام است؛

تسهیلگری پروژه‌های کشاورزی در راستای تفاهم‌نامه دشت سیستان

کد خبر : 31662

مدیر پیشرفت منطقه‌ای و عضو هیئت‌مدیره موسسه عمران و توسعه رضوی از تسهیلگری و کارسازی در پروژه‌های کشاورزی در راستای تفاهم‌نامه سه‌جانبه دشت سیستان توسط این موسسه خبر داد.

صبح مشهد– حجت‌الاسلام زردوزنیا در گفت‌وگو با آستان نیوز با اشاره اقدامات در دستور کار موسسه عمران و توسعه رضوی در قالب این تفاهم‌نامه بیان کرد: بدین منظور تهیه و تدوین طرح توسعه همه‌جانبه و برنامه عملیاتی در حال انجام است.

وی ادامه داد: همچنین می‌توان سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه درزمینه توسعه و تکمیل زنجیره‌های تأمین محصولات کشاورزی، آبزیان و صنایع تبدیلی و تکمیلی را نام برد.

مدیر پیشرفت منطقه‌ای موسسه عمران و توسعه رضوی با اشاره به لزوم احیاء اراضی دشت سیستان خاطرنشان کرد: در قالب تفاهم‌نامه سه‌جانبه دشت سیستان قرار است، اراضی واگذارشده موضوع‌بند ۲۴ از طریق ایجاد مزارع نمونه یا کشت و صنعت به‌عنوان پایگاه پشتیبانی و ترویج در منطقه موردنظر احیاء شود. وی ادامه داد: ضمن این‌که به دنبال مدیریت نظام کشاورزی قراردادی در فعالیت‌های زراعی، باغی و… از طریق مشارکت کشاورزان و تولیدکنندگان منطقه و مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی هستیم.

زردوزنیا، بهینه‌سازی الگوی کشت منطقه از طریق ترویج کشت محصولات دارای مزیت، ارائه خدمات برای افزایش عملکرد، مدیریت نظام بهره‌برداری آب برای بهینه‌سازی مصرف آب و نیز افزایش بهره‌وری کشاورزی را بخشی دیگر از اقداماتی دانست که موسسه عمران و توسعه رضوی به همراه سایر شرکت‌های کشاورزی آستان قدس در این تفاهم‌نامه در دستور کار دارد.

وی با اشاره به موضوع اهمیت مدیریت صحیح آب دشت سیستان تصریح کرد: این موسسه درصدد است از طریق نهادسازی و مدیریت تخصیص آب، فارغ از مباحث فنی، تعمیر و نگهداری تأسیسات و مسائل حقوقی و مالکیتی، در ایجاد و مدیریت نظام بهره‌برداری آب دشت سیستان مشارکت کند.

زردوزنیا با تأکید بر مأموریت تسهیلگری و کارسازی برای به‌کارگیری اصولی و مناسب اعتبارات و تسهیلات بخش کشاورزی توسط این موسسه گفت: این امور در راستای مدیریت و ایجاد زنجیره‌های مزیت دار منطقه دشت سیستان صورت خواهد گرفت.

مدیر پیشرفت منطقه‌ای و عضو هیئت‌مدیره موسسه عمران و توسعه رضوی ادامه داد: فراهم کردن زمینه جلب مشارکت جامعه محلی، روستاییان و کشاورزان برای اجرا و مدیریت پروژه‌های توسعه کشاورزی، کسب‌وکارهای روستایی، اجرای برنامه‌های آموزشی و ترویجی و فرهنگ‌سازی از برنامه‌های دیگری است که در تفاهم‌نامه سه‌جانبه دشت سیستان عملیاتی خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن