شهری

ترکان: ۱۵ هزار میلیارد ریال برای بافت های فرسوده کشور مصوب شد/ گزارش روند نوسازی بافت پیرامونی حرم رضوی را به رئیس جمهور خواهم داد

کد خبر : 15986

مشاور رئیس جمهوری در امور هماهنگی بافت فرسوده گفت: ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار دولتی برای بهسازی بافتهای فرسوده شهری مصوب شده است.

به گزارش صبح مشهد،  اکبر ترکان، پنجشنبه در نشست با شهردار مشهد افزود: البته توزیع استانی و شهرستانی این اعتبارات هنوز انجام نشده است.
وی با تاکید بر اهمیت اجرای طرح نوسازی بافت اطراف حرم مطهر رضوی، بیان کرد: گزارشی از روند نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی به رئیس جمهور یبرای پیگیری ارائه خواهم کرد.
وی با بیان اینکه شبکه معابر شهری این بافت شامل باغ راه ها و محورها باید تا پایان سال جاری ایجاد شود، خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح پنج هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که برای تامین آن پیگیری خواهد شد.
ترکان با اشاره به کاهش سود تسهیلات بازسازی بافت فرسوده از ۸ درصد به ۶ درصد ، افزود: باید برای شتاب بخشی به روند نوسازی بافتها تسهیلاتی فراهم شود.

اصراری بر تغییر طرح بهسازی بافت پیرامون حرم نیست
شهردار مشهد نیز در این نشست اظهار کرد: شهرداری مشهد اصراری به اصلاح طرح بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر نداشته و ندارد اما اداره کل راه و شهرسازی بنا دارد اصلاحاتی در این طرح انجام دهد.
قاسم تقی زاده خامسی افزود: در جلسه هفته جاری با وزیر راه و شهرسازی، برخی از پیشنهادهای مدیریت شهری درباره طرح بازنگری بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر مورد توافق قرار گرفته و نهایی شد.
وی ادامه داد: در برخی از موارد نیز اختلاف نظر وجود دارد که مقرر شده در جلسه ای با حضور استاندار و وزیر راه و شهرسازی، بررسی و توافقات لازم صورت پذیرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − هشت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن