شهری

تبلیغات، عنصر ضروری تقویت و رونق بخشی صنعت سینما

کد خبر : 55697

نخستین نشست هم‌اندیشی برای تقویت و رونق بخشی تبلیغات داخلی صنعت سینما با حضور مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رسانه ملی و مدیران صنوف سینمایی به همت دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی در سالن شهید آوینی سازمان سینمایی برگزار شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این نشست با حضور مدیران بخش های مختلف سینمای ایران از جمله کانون پخش کنندگان فیلم سینمای ایران، شورای عالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران، شورای صنفی نمایش، انجمن سینماداران و تعدادی از تهیه کنندگان و دست اندرکاران سینمایی برگزار شد.

زمینه همکاری‌های مشترک و بهرهگیری از ظرفیتهای موجود در فضاهای تبلیغاتی کشور برای تقویت و توسعه صنعت سینما ‌در این هم‌اندیشی مورد بررسی قرار گرفت و مباحث و نقطه نظرات و راهکارهای مطلوب برای دستیابی به شرایط بهتر و کارآمدتر تبلیغات محصولات سینمایی و حمایت گسترده‌تر از طریق بسترهای داخلی مطرح شد.

بنا بر اینگزارش، مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سینما یکی از صنایع و صنوفی است که مورد توجه و حمایت این اداره کل قرار گرفته، گفت: سینما یکی از مهم ترین صنایع فرهنگی در جهان است و صنعت سینما، نقش پررنگی در ساخت زیست فرهنگی و اجتماعی مخاطبان خود دارد و به نظر می رسد مهم ترین و هوشمندانه ترین راهکار تقویت صنعت سینمای کشور، افزایش اقبال مخاطبان به محصولات این سینماست و پرواضح است که تبلیغات در مسیر تحقق این هدف، مهم ترین و موثرترین ابزار است.

عباس محمدیان با اشاره به ضرورت توجه جدی تر سیاستگذاران فرهنگی به تبلیغات سینمایی، افزود: از موثرترین و رایج ترین انواع تبلیغات سینمایی، تبلیغات محیطی و دیجیتالی است که دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی امروز این آمادگی را دارد با تمام توان و ظرفیت، امکان استفاده اهالی و دست اندرکاران سینما را از ظرفیت‌های تبلیغات در این عرصه ها فراهم کند و امیدواریم با مشورت و همراهی فعالان سینمایی به سمت و سویی برویم که شایسته صنعت سینما در ایران است و امیدواریم بتوانیم با رفع چالش‌های موجود، شرایط استفاده بیشتر از سیستم رسانه‌های داخلی را فراهم کنیم.

حبیب ایل‌بیگی، معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی با اشاره به ماهیت حمایتی سازمان از رونق سینما گفت: این جلسه برای بحث و گفت و گو برای رسیدن به راهکارهایی برای حمایت داخلی از تبلیغات محصولات سینما تشکیل شده است در همین ارتباط در صدد آن هستیم تا با همکاری‌های متقابل، شرایط موثرتری برای تبلیغ فیلم‌های سینمایی مهیا شود و در این زمینه رویکرد همراهی و همکاری در مدیران صدا و سیما هم محسوس است.

گزارش این نشست می افزاید: حامد بابایی، مدیر کل بازرگانی صدا و سیما با اشاره به تاکید ریاست این سازمان به تقویت روند حمایتی از تبلیغات فیلم‌های سینمایی و پذیرش همه آثار ارائه شده، گفت: در مقایسه با سال گذشته، آمار تبلیغی و تعداد تیزرهایمان در حوزه سینما افزایشی بوده است و مبنای سازمان در این خصوص، رویکرد تشویقی است و ارزیابی آثار سینمایی در صورت داشتن پروانه ساخت و مجوز نمایش در کمترین مدت به نتیجه خواهد رسید.

بر همین اساس نیز محمدحسین فرحبخش کارگردان و تهیه‌کننده، علی سرتیپی تهیه‌کننده و پخش‌کننده سینما، همایون اسعدیان‌ رئیس شورای صنفی نمایش، محمدرضا صابری رئیس انجمن سینماداران، محمد شایسته تهیه کننده سینما، ابوالحسن داوودی دبیر شورای عالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران، مرتضی شایسته رئیس کانون پخش کنندگان فیلم سینمای ایران، هاشم میرزاخانی مدیرعامل موسسه سینماشهر با اشاره به هزینه بالای تبلیغات آثار سینمایی و قدردانی از رویکرد حمایتی و روند مثبت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خواستار استمرار این روند و توسعه همکاری های مشترک برای رفع حداکثری چالش ها و مسایل صنعت سینما شدند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن