استانی

اجرای دوره آموزش صنایع‌دستی وهنرهای سنتی در ۱۳ روستای شهرستان بردسکن

کد خبر : 55342

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بردسکن از برگزاری کلاس‌های دوره آموزش صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در ۱۳ روستای بخش‌های مرکزی، انابد ، شهرآباد این شهرستان خبر داد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی حسین علیزاده با اعلام این خبر افزود: این دوره آموزشی در راستای اجرایی شدن تفاهم‌نامه بین میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بردسکن و شرکت نساجی مدرس معین اقتصادی این شهرستان برگزار شد.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بردسکن ادامه داد: طی یکسال گذشته ۱۴ کلاس آموزش صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در ۵ رشته گلیم‌بافی، پته‌دوزی، حصیربافی، بافتنی سنتی، گلدوزی برگزار شده و تعداد ۱۸۰ نفر از بانوان علاقه‌مند به هنرهای سنتی آموزش‌های لازم را فراگرفته و گواهی مهارت برای آن‌ها صادر شده است.

او با بیان این‌‎‌که در حال حاضر ۳۵ رشته صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در این شهرستان فعال است، تصریح کرد: طی یک سال گذشته مبلغ ۲۴ میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد چهار درصد از محل کارگروه مشاغل خانگی شهرستان به هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی پرداخت شده است.
علیزاده گفت: با تسهیلات پرداختی برای تعداد ۳۶ نفر شغل ایجاد شده است و امیدواریم زمینه ترویج صنایع‌دستی و هنرهای سنتی این شهرستان فراهم شده باشد.

او اظهار کرد: شهرستان بردسکن بیش از ۱۰۰ نفرهنرمند و صنعتگر فعال دارد و مهم‌ترین رشته‌های صنایع‌دستی این شهرستان شامل گلیم‌بافی، سفال و سرامیک، چرم دست‌دوز، فرت بافی، گلدوزی و نمدمالی است.

شهرستان بردسکن در فاصله ۲۷۰ کیلومتری از مشهد مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن