استانی
موضوعات داغ

خراسان رضوی در وضعیت هشدار از نظر کرونا قرار دارد

کد خبر : 31997

رییس قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی اکنون در وضعیت هشدار از نظر میزان ابتلا به کرونا قرار دارد و تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی زائران و مجاوران مورد تاکید است.

به گزارش صبح مشهد، دکتر سید محمدحسین بحرینی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طی هفته اول شهریورماه امسال روند نزولی تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی متوقف شده است و این زنگ خطری برای افزایش دوباره تعداد بیماران به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: مردم و به ویژه هیات‌های عزاداری همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، شستن دست‌ها، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از سفر را جدی بگیرند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد از زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) خواست عزاداریها و سوگواری‌های ایام محرم و صفر امسال را در شهرهای خود برپا کنند و از سفر به شهر مشهد و خراسان رضوی پرهیز کنند.
۸۰ درصد جمعیت خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه جمعیت این استان در قالب ۱۷ شهرستان زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی تربت‌جام و نیشابور هستند.

بر طبق گزارش امروز سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۳۸۰ هزار و ۷۴۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۱ هزار و ۹۲۶ تن رسیده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 + 11 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن