شهری

مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت خراسان رضوی در بازدید از نمایشگاه یراق آلات و ماشین آلات تولید مبلمان مشهد خبرداد:

اولویت اعطای تسهیلات به نوسازی و بازسازی ماشین آلات و تجهیزات در خراسان رضوی 

کد خبر : 55087

مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: به اعتقاد من دربحث برندسازی ماشین آلات باید کار بهتری انجام شود که نمایشگاه یکی از همین فرصت ها ست .

به گزارش ستاد خبری پنجمین نمایشگاه تخصصی یراق آلات و ماشین آلات صنعت چوب ، مبلمان و صنایع وابسته مشهد، امیررضا رجبی افزود:مشهد در طی سال میزبان میلیون ها زائر و گردشگرداخلی و خارجی است و براساس آمارهای گردشگری بیش از پنجاه درصد هتل ها و اماکن اقامتی در خراسان رضوی و مشهد مستقر است .

وی اظهار داشت: این در حالیست که همه اماکن اقامتی نیاز به صنایع چوب و مبلمان دارد. لذا یکی از قطب های تولید صنایع چوب استان خراسان رضوی و بویژه شهر مشهد می باشد که بدنبال آن نیز صنایع ماشین سازی مرتبط با صنایع مبلمان و چوب هم گسترش خیلی زیادی پیدا کرده است .

مدیر کل صمت خراسان رضوی یادآور شد : از طرفی ما شرکت هایی را داریم که بطور مشخص در زمینه ماشین آلات مرتبط با صنایع چوب و مبلمان کار می کند که درگذشته وارداتی انجام می شد اما امروز خوشبختانه تعداد زیادی از ماشین آلاتی که در نمایشگاه ملاحظه می کنیم توسط فعالان حوزه ماشین سازی بصورت بومی سازی شده، عرضه شده بود .

وی اضافه کرد: اگرچه طبیعتا بخشی از قطعات آن وارد می شود اما ۸۰ درصدشان ساخت داخل می باشد که بسیار ارزشمند است .زیرا

ارزبری را کاهش و واز طرفی باعث افزایش اشتغال شده است.

رجبی تصریح کرد: به اعتقاد من دربحث برندسازی ماشین آلات باید کاربهتری انجام شود که نمایشگاه یکی از همین فرصت است. زیرا ما همسایگانی داریم که به جهت ریلی یا زمینی با آن ها ارتباط داریم . همچنین بازارچه های مرزی داریم که این امکان وجود دارد که اجازه بگیریم درآن اماکن نیز امکان عرضه نیزوجودداشته باشد .

مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به آن که زمینه برای رشد صنعت در سال های آینده فراهم است ، بیان داشت: تقریبا درحوزه صنعت چوب در استان ده واحد صنعتی است که دارای پروانه بهره برداری هستند اما عمده فعالین صنعت چوب چه در زمینه ماشین آلات و چه در زمینه تولیدات به صورت واحد صنفی تولیدی کار می کنند که در چند منطقه خاص مستقرند.

وی ادامه داد: البته آن ها بدلیل مسائل خاص پروانه بهره برداری صنعتی، عمدتا ترجیح می دهند به صورت پروانه صنفی تولیدی کارکنند که مورد حمایت مجموعه صنعت ، معدن و تجارتند واین موضوع تفاوتی ندارد و آنچه بتواند دراختیارشان قرار گیرد ،انجام می شود.

امیر رضا رجبی در خصوص مشکل برق نیز اعلام کرد: مشکل برق مشکلی است که از سال های قبل باقی مانده و امسال نیز با برنامه ریزی که با وزارت صنعت و وزارت نیروانجام گرفت ، مدیریت شد که با برنامه بهتری این کار انجام شد .هرچند که در برخی از واحدهای صنعتی قطعی یک روز برق را داشتیم که آن هم‌ برنامه ریزی از قبل بود اما خوشبختانه مقداری ازمشکلات واحدها کمتر شده بود.

وی خاطر نشان ساخت:به همین دلیل یکی از برنامه های سازمان صنعت ، معدن و تجارت نوسازی و بازسازی ماشین آلات و تجهیزات است که مجری طرح در مجموعه وزارتخانه انتخاب شده است ولیست واحدهایی را که نیاز به بازسازی دارند توسط ادارات کل استان ها احصا شده و در برنامه قرار گرفته است .

مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت خراسان رضوی در ادامه از در اولویت قرار دادن تسهیلات برا بازسازی بنا، ماشین آلات و همچنین تجهیزات مرتبط با تولید نوید داد و بیان کرد: یکی از شاخص هایی که معمولا تلاش می شود هم‌ در انتخاب واحدهای نمونه و هم در تسهیلات قرار گرفتن، بحث بهینه سازی مصرف انرژی است که بسیار مورد تاکید وزارت صمت قراردارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده + 16 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن