شهری

آماده سازی ۲ محل اسکان اضطراری زائران در منطقه پنج مشهد/ مشارکت با ۸ مسجد با ظرفیت ۱۵۰۰ نفر 

کد خبر : 54603

سید داوود نبی زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه پنج گفت: با توجه به حضور زائران امام هشتم(ع) و عزاداران خاندان اهل بیت(ع) در دهه آخر صفر در مشهد الرضا(ع)، پیش بینی برای اسکان آنان صورت گرفته و ۸ مسجد فعال در سطح منطقه با ظرفیت ۱۵۰۰ نفر آماده سازی شده است.

به گزارش صبح مشهد وی افزود: مسجد ابوالفضل(ع) در محور ۲، مسجد بلال در کوی رضائیه، مسجد امام حسین(ع) در محله مهرآباد، مسجد امیرالمومنین(ع) در محله عباس آباد، مسجد صاحب الزمان (عج) در شهید یعقوبی ۲۴ ، مسجد جامع الهادی در گلبو، مسجد المهدی در بولوار شهید آوینی ۷ و مسجد و مجتمع فرهنگی مهدیه مهرآباد پذیرای زائران دهه آخر صفر هستند.

پیش بینی اسکان ۳۵۰ نفر شب زائر در فرهنگسرای امت صورت گرفته و علاوه بر تدارک اسکان زائران در این فرهنگسرا، ویژه برنامه های متعدد فرهنگی پیش بینی شده که از آن جمله می توان به دایر شدن مهدکودک فعال با حضور مربی برای کودکان زوار اشاره کرد.

گروه جهادی یا ابن الزهرا(س) در برگزاری ویژه برنامه های فرهنگی در فرهنگسرای امت مشارکت می کند و  در این راستا۵۰ نیروی جهادی خانم و آقا در غنی سازی برنامه های تدارک دیده شده یاری می کنند.

برپایی ۵ غرفه ویژه ارائه محصولات و خدمات فرهنگی و اختصاص ۲ غرفه برای پخش کلیپ هایی با محتوی زیارت و مشهد شناسی در این راستا قابل ذکر است.

با هماهنگی شورای اجتماعی محله رضائیه و خشکشویی های محل، ۱۰۰ دست لباس زوار به منظور شستشو و خشکشویی پذیرش می شود.

برنامه «بازی و مسابقه» برای زائران  در قالب طرح امام رضا شناسی و مشهد شناسی ارائه می شود.

برگزاری مراسم تعزیه خوانی در شب شهادت امام رضا(ع) در فضای بیرونی فرهنگسرای امت و سینه زنی و مداحی از دیگر برنامه های قابل ذکر در این فرهنگسرا است.

برگزاری نماز جماعت صبح و شب، حضور ۴ مشاور مذهبی آقا و خانم  در فرهنگسرا و ارائه مشاوره طب سنتی با حضور متخصصان این طب نیز در این راستا قابل ذکر است.

به منظور رفاه حال زائران چرخ خیاطی هایی در فرهنگسرا قرار داده می شود و شورای اجتماعی محلات و هیئت یا ابن الزهرا(س) نیز خیاط در اختیار می گذارند تا امکان تعمیر و دوخت و دوز لباس های زائران فراهم شود.

۴۰۰ مترمربع بنر برای فضاآرایی داخل فرهنگسرا استفاده شده است.

هر شب نیز ۵۰۰ پرس غذای گرم به زائران ارائه می شود و سالن غذاخوری نیز برای پذیرایی از زائران خانم و آقا در محیط فرهنگسرا تدارک دیده شده است.

۱۷۰۰ مترمکعب موکت، ۷۰۰ قطعه پتو، ۸ چشمه سرویس بهداشتی و ۲ دوش برای استحمام زائران در فرهنگسرای امت تدارک دیده شده است.

پیش بینی اسکان زائران در سالن ورزشی شهید علیمردانی صورت گرفته است. در این سالن حضور مشاوران مذهبی تدارک دیده شده و پیش بینی شده ۲۰۰ نفر شب اسکان در این سالن صورت گیرد.

اعتبار اختصاص داده شده برای اسکان زائران در فرهنگسرای امت و سالن شهید علیمردانی ۴۵۰ میلیون ریال است.

اسکان زائران در قرارگاه شهید اسماعیل پور نیز با همکاری قرارگاه شهید اسماعیل پور صورت می گیرد و ۱۲ غرفه خدمات دهی در این محل تدارک دیده شده است.

با مکانیکی های محله حسین آباد هماهنگی های لازم صورت گرفته تا نسبت به تعمیر خودروهای زائران به صورت رایگان اقدام شود.

نصب آبخوری و سرویس بهداشتی سیار در سطح منطقه

همچنین علی رنجبر جعفرآبادی؛ رئیس اداره خدمات شهری منطقه پنج هم گفت: یک کانکس شامل سه چشمه سرویس بهداشتی در  فرهنگسرای امت نصب شده و سه چشمه سرویس بهداشتی نیز در بولوار شهید عباسپور، خروجی خیابان درمانگاه تامین اجتماعی و همچنین یک کانکس ۶ چشمه در محوطه سالن شهید علیمردانی , واقع در خیابان شهید اسماعیل پور ۲۰   دایر شده است.

همچنین یک آبخوری داخل فرهنگسرای امت نصب شده و آبخوری موجود در سالن ورزشی شهید علیمردانی فعال شده است.

نصب سیستم های فشار قوی آب شرب داخل بوستان وحدت

رضا امانیان رئیس اداره فضای سبز منطقه هم گفت:  نصب ۲ مخزن آب شرب ازسمت بولوار وحدت به داخل بوستان وحدت انجام شده است. این مخازن به سیستم فشار قوی مجهز است و به منظور پیشگیری از افت فشار نصب شده است.همچنین مخزن اضطراری برای سرویس بهداشتی های ثابت در بوستان وحدت در نظر گرفته شده و ۱۰ روشویی نیز در فرهنگسرای امت اختصاص داده شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده − 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن