شهری

هواشناسی هشدار سطح نارنجی داد/ بارش های سیلابی در راه است

کد خبر : 35026

اداره کل هواشناسی خراسان رضوی روز جمعه با انتشار اطلاعیه‌ای نسبت به وقوع بارش‌های سیلابی در این استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، در این اطلاعیه وقوع بارش‌ها از نواحی غربی استان و از عصر فردا (شنبه) تا پایان روز یکشنبه اعلام شده است.

اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه اعلام کرد بارش باران و برف در برخی نقاط استان به صورت رگباری و همراه با رعد و برق، کاهش دمای هوا و وزش باد شدید لحظه‌ای خواهد بود.

بر اساس این گزارش، مخاطره‌هایی همچون آبگرفتگی و ایجاد رواناب بویژه در نواحی غربی و برخی نقاط جنوبی استان، همچنین بارش برف، وزش باد شدید در نقاط کوهستانی، کولاک برف، تشکیل مه و کاهش دید و اختلال در سیستم حمل و نقل استان پیش بینی شده است.

اداره کل هواشناسی خراسان رضوی توصیه کرد در این ایام، عدم تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها همچنین عدم صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی، تأمین سوخت، کنترل و تنظیم دمای گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها و همراه داشتن تجهیزات زمستانی در ترددهای جاده‌ای استان مورد توجه قرار گیرد.

نیشابور با کمینه دمای هوای هشت درجه زیر صفر و سبزوار با بیشینه دمای هوای ۱۳ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در شهرستان سبزوار با سرعت ۳۶ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.
منبع: ایرنا

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش + چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن