شهری

رئیس اتحادیه مشاوران املاک مشهد خبر داد:

رونمایی از سامانه تعیین اجاره‌بها در مشهد به زودی

کد خبر : 53467

رئیس اتحادیه مشاورین املاک مشهد گفت: برای کاهش مشکلات در حوزه مسکن و مشخص شدن اجاره‌بها و رهن ملک برای شهروندان و مشاوران املاک، به زودی از یک نرم افزار رونمایی می‌شود.

به گزارش صبح مشهد، حسن رستمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این که اکنون فصل نقل و انتقالات حوزه مسکن است، اظهار کرد: مصوبه افزایش ۲۰ درصدی اجاره‌بها برای امسال تمدید شده و نباید بیش از این میزان طی امسال اجاره‌بها افزایش یابد. هر مالکی که این موضوع را رعایت نکند، مقرر شده تا سازمان‌های مربوط در این زمینه ورود کنند و جرایمی برای این موضوع در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: به منظور کاهش مشکلات در حوزه مسکن و مشخص شدن اجاره‌بها و رهن ملک ،برای شهروندان و مشاوران املاک به زودی از یک نرم افزار رونمایی می‌شود. شهروندان به محض ورود به سامانه و انتخاب منطقه می‌توانند درباره نرخ رهن و اجاره‌بها بر اساس مشخصات منطقه و ملک اطلاعات به دست آورند.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک مشهد خاطرنشان کرد: قیمت رهن و اجاره یک خانه در هر منطقه مشهد بر اساس مولفه‌های مختلف مشخص می‌شود و قیمت مشخص شده در این نرم افزار قیمت پایه در منطقه است. در این نرم افزار مناطق شهر مشهد به ۲۷۰ بلوک تقسیم و سعی شده است تمام نقاط مشهد در این نرم افزار دیده شود به زودی از این نرم افزار رونمایی و توسط فرمانداری مشهد رسانه‌ای خواهد شد. این نرم افزار در حال گذراندن بحث‌های کارشناسی است و شهروندان و واحدهای صنفی می‌توانند از این نرم افزار استفاده کنند.

رستمی افزود: استفاده از این نرم افزار اگرچه در کوتاه مدت بازدارنده است، اما در تلاشیم تا در بلند مدت در حوزه مسکن مشکلات کم شود.

وی با اشاره به این که هم اکنون با واحدهای صنفی غیرمجاز برخورد می‌شود، گفت: در اتحادیه، کارگروه بازرسی جدید شکل گرفته و در مناطق مختلف مشهد در حال پایش است. بنا بر دستور فرماندار مشهد و استاندار خراسان رضوی تا پایان شهریور کل صنوف نباید واحد صنفی غیرمجاز داشته باشند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن