اجتماعیستون اصلی

روحانیون و مداحان بازوی مسئولان استان

کد خبر : 6515
همزمان با آغاز ماه محرم، گردهمایی مداحان مشهد با حضور مسئولان قضایی، انتظامی و اجرایی، مداحان، ذاکران و شاعران عصمت و طهارت و پیر غلامان هیئت های مذهبی در مجتمع فرهنگی بیت الزهرا(س) برگزار و بر هر چه باشکوه تر برپاشدن مراسم عزاداری همراه با رعایت نکات امنیتی، انتظامی و ترافیکی تاکید شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خراسان رضوی، «سید امیر مرتضوی» معاون دادگستری استان در این گردهمایی با بیان اینکه ماه محرم فرصتی برای خود سازی است، اظهار کرد: مداحان و روحانیون به عنوان بازوی مسئولان انتظامی و اجرایی برای بهتر برگزارشدن مراسم عزاداری نقش بسزایی دارند.

عزاداری ها باعث مزاحمت مردم نشود
وی زمان های برگزاری مراسم عزاداری محرم و صفر را از نکات مهم این ایام برشمرد و گفت:  در هیئت‌ها و حسینیه ها ساعات عزاداری در شب طوری باشد که ایجاد مزاحمت و اذیت و آزار برای مردم نداشته باشد. همچنین سعی شود تمام مطالبی که در سخنرانی‌ها بیان می‌شود، با تکیه بر آیات و روایات و اسناد معتبر باشد و از بیان مطالبی که باعث ایجاد خرافات می شود، خودداری شود. همچنین در ادامه مراسم سرهنگ «محمد بوستانی» فرمانده انتظامی مشهد به سیاست جنگ نرم دشمن در عزاداری ها اشاره کرد و گفت: دشمنان انقلاب و نظام در صدد هستند باورهای مردم را تغییر دهند و در این سال ها توطئه های زیادی انجام داده اند که خوشبختانه با هوشیاری مردم و مداحان و مسئولان موفق نشده اند. وی افزود: مداحان و ذاکران ابا عبدا… الحسین(ع) درمراسم عزاداری، مطالب اغراق آمیز را مطرح نکنند که باعث سوء استفاده دشمن علیه شیعه شود.
برخورد نیروی انتظامی با قمه زنی
فرمانده انتظامی مشهد همچنین از ماموریت پلیس برای برخورد با موضوع قمه زنی خبر داد و تصریح کرد: سال گذشته شاهد چندین مورد قمه زنی در ایام ماه محرم و صفر بودیم؛ پلیس با جدیت با این مسئله برخورد و از انجام آن جلوگیری خواهد کرد. همچنین لازم است در این زمینه مداحان و علما روشنگری کنند. فرمانده انتظامی مشهد همچنین درباره استفاده از آلات موسیقی و سبک های  نامتعارف در برخی عزاداری ها  گفت: توصیه های لازم در این زمینه انجام شده و امیدواریم شاهد استفاده از وسایل غیر مجاز نباشیم . وی رعایت نکات امنیتی، انتظامی و ترافیکی را سه محور اصلی در برپایی مراسم عزاداری عنوان کرد و گفت: مداحان را نمایندگان پلیس در ایجاد نظم و امنیت می دانیم و امیدواریم با همکاری این عزیزان شاهد بهتر برگزارشدن مراسم عزاداری در این ایام باشیم. در این مراسم که با حضور قشرهای مختلف مردم برگزار شد، پرچم گنبدهای حرم امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) در میان عاشقان دست به دست شد و ذکر مصیبت و مرثیه خوانی مداحان، حال و هوای محفل را عاشورایی کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن